Gå til innhold

ALIMAGIC CHIPSET

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eg har et hovedkort med ali chipsett, eg opplever systemet som ustabilt. henge seg ca et par gonga for dag, men det kan vere rammen som ikkje er heilt på topp heller. forøvrig so har eg ikkje brukt via chipsett so masse men når eg ska kjøpe meg nytt hovedkort blir det vertfall ikkje med ali chipsett.

Lenke til kommentar

Den 2002-07-04 15:09, EddIe skrev:

eg har et hovedkort med ali chipsett, eg opplever systemet som ustabilt. henge seg ca et par gonga for dag, men det kan vere rammen som ikkje er heilt på topp heller. forøvrig so har eg ikkje brukt via chipsett so masse men når eg ska kjøpe meg nytt hovedkort blir det vertfall ikkje med ali chipsett.

Har nesten samme oppsett som deg, samme hk og cpu. Det er det mest stabile systemet jeg har hatt til dags dato. Har kjørt med både win me og win xp som os.

Lenke til kommentar

Quote:

mad_arab skrev (2002-07-05 17:40):

via og ali regnes vel stort sett som det man bør styre unna hvis man er opptatt av stabilitet og kompatibilitet.

På hvilket grunnlag har kan du si det?

Jeg kjører VIA og har testet ALI oxo og har aldri hatt stabilitetsproblemer.

Dessuten når folk sier feil/ustabilt så bør man ta bort brukerfeilene(pga mesteparten av feilene er brukerfeil!)de feil'ene man selv lager med trixing og mixing av HDD-partisjoner og re-installasjoner av OS og slike problemer.

Før dere begynner å klage så si heller litt om hvordan type problemer dere har med det brikke-oppsettet.

Lenke til kommentar

Jeg har erfaring med ALI sine chipsets til laptop (intel celeron), og til AMD. I begge tilfeller klaget folk på dårlig ytelse og ustabilitet. Ytelsen er det ikke noe å gjøre med, den ligger uansett et par hakk under konkurrentene (f.eks asus a7a266, tregere enn via sitt originale kt266(ikke A) chipset!). Stabiliteten ble bedre med clean win install + ferske drivere, men jeg opplevde flere problemer og klager enn med nyere via chipsets.

Alt i alt så vil jeg anbefale disse chipsettene:

For AMD: VIA, SIS, NForce

For Intel: SIS, Intel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...