Gå til innhold

Canon D350+Sigma 18-200

Anbefalte innlegg

Å velge nytt objektiv til mitt D350 kamera er ikke lett. Etter mye leting på Internet har jeg nå "bestemt" meg for Sigma 18-200. Dette etter å ha sjekket ut siden under.

http://dc.watch.impress.co.jp/cda/review/2...04/07/1335.html

Noen som har erfaring med denne kombinasjonen Canon D350 + Sigma 18-200?

For meg som ikke er noen "super" SLR proff ( men en amatør) ser dette objektivet mer enn bra nok, når jeg ser på nettsiden over.

Det virker som et meget bra alround objektiv med et superkompakt zoom.

roarkr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du vil kunne få tak i både billigere og bedre objektiver for å dekke samme brennviddeområde, hvis du ikke er avhengig av å bare ha ett objektiv. Hvis du deler brennviddeområdet i f.eks. 18-50 og 70-200 e.l. vil du kunne få langt bedre resultat, og det trenger ikke å bli så dyrt heller..

Produktguiden her virker visst ikke akkurat nå, så jeg får ikke sammenliknet prisene for deg.

Jeg ville ha startet med et objektiv á la 18-50 og supplert med et teleobjektiv seinere hvis jeg følte behov for det. Objektiver av "superzoom"-typen er sjelden særlig gode optisk, og ihvertfall ikke i forhold til prisen. Deler du brennviddeområdet i to kan du både spare penger og få bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Her er mine argumenter mot å bruke det objektivet:

Kromatisk abberasjon helt ute av kontroll (feilbryting av farver)

Vignettering (mørkere i hjørnene)

Kraftig tønnefortegning på vidvinkel (rette linjer buer utover)

Ingen av bildene så ut til å være helt skarpe

f/6.3 slipper igjennom lite lys (problemer når det ikke er sol)

Bare du kan avgjøre om fordelene oppveier bakdelene. Hvis du har en mulighet til det så bruk to objektiver som anderfo sier, hvis du har kit objektivet så vil det bli betydelig billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...