Gå til innhold

Informasjons thread ang Sonoma

Anbefalte innlegg

Sitter og sikler som en vill bulldog her jeg sitter og ser på det som kommer på Intels nye i195 plattform...

Men når får vi se noen "komplette" barebooks\ferdig pc'er med Sonoma plattformen utnyttet 100%?

Det er hovedsaklig skjermen og skjermkortet jeg sikter til.

Joda, DDR2 ram, rask Dothan CPU og 80GB hd er flott, men når får vi se dette kombinert med et godt skjermkort (ATI mobile X700, Go6600?) og en skjerm med minst SXGA oppløsning?

Er produsentene bare trege til å bygge dette sammen? Er det mulig å bygge en slik laptop selv? Jeg klarer snart ikke holde meg (brukt en PIII 550MHz i 5 uker nå) og det svir kraftig i lommeboka.

Vil slippe å kjøpe en Dell maskin, mister helt Whitebox følelsen jeg liker å ha når jeg eier en PC. (Pc'en min skal være spesiell, og skille seg ut fra "mengden"! :D )

Vel, sitter noen på noe som jeg ikke vet? :)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne konfigurasjonen finnes sammen med X700 i for eksempel Acer 8100 serien, og antar andre produsenter også har dette.

Men ja det koster. Jeg vet av erfaring. Har akkurat investert i det.

RTP :)

Endret av renpeder
Lenke til kommentar
Det finnes allerede Sonoma barebooks med skjermkort som X700 og Go6600. Problemet er bare at du ikke får tak i dem her i Norge. Vil du ha en så må du bestille fra utlandet. Så ja, det er mulig å bygge selv.

Er noen av de barebooks med utskiftbart tastatur..?

Må ha norske taster... :)

Lenke til kommentar
Mulig MPX kan overtales til å selge en KN1 barebook hvis du ringer dem, selv om de egentlig bare selger dem fult konfigurert eller gjennom PC-byggeren (kan ikke legges i handlekurven).

ITbutikken selger en barebook som heter Solid KN1. Jeg tror det kan være Quanta barebooken, men denne er dog uten Go6600. Har prøvd å finne nettsteder som selger den med Go6600, men finner ingen.

Lenke til kommentar
Faen så mye piss å lese her. Itegra selger Cinet 1300, denne er basert på Sonoma med Geforce Go6600. Vært tilgjengelig i godt over en måned. Denne kan også specces opp selv. Jeg kommer nok forøvrig til å kjøpe en slik. http://www.cinet.no/Default.asp?Cat=37

med 1gb minne og 60gb 7200rpm disk så kommer vel den på over 17000

dell maskinen har også dvi utgang 6usb porter

fikk min for 16000kr

men cinet maskinen tar mindre plass

Lenke til kommentar

Faen så tøff jeg er idag. :roll:

Nei, jeg glemte visst å nevne Cinet maskinen.

Den så jo mer enn snajjsen ut! 

Pris? Står at de ikke har den på lager da... 

Det står ikke noe pris fordi du ikke får kjøpt den uten deler. Skal du ha den så må den kjøpes ferdig konfigurert.

Lenke til kommentar
Den så jo mer enn snajjsen ut!

Pris? Står at de ikke har den på lager da...

De har den i PC-byggeren. Mente 'mulig de kan overtales', og 'hvis du ringer', kun hvis du hadde lyst til å forsøke å få kjøpt bare barebooken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...