fuzzy76 Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Min Hewlett Packard 8100i CD-brenner feilbrenner konstant etter at jeg oppgraderte til Windows XP. Platene ser tom ut i explorer (0 mb used, 12 mb free sånn ca.) men ISOBuster klarer å lese platene med beskjed om at session'en er åpen (JA, jeg har sjekka av for "finalize cd" i Nero). Jeg har prøvd både Nero 5.5.5.1 (eller var det .4) og HP BurnDirect eller hva f... det programmet het... HP support påstår at de ikke kan hjelpe meg fordi jeg bruker programvare som ikke fulgte med driven. Programvaren som fulgte med driven lar seg ikke installere på XP, den påstår at jeg ikke har en HP SureStore drive i maskinen... Har prøvd å tvinge install, men det hjalp ikke stort... Fikk installert Drive Diagnostics fra HP, og den påsto ihvertfall at brenneren min var frisk og rask. :-/ IDE-Oppsettet mitt er som følger: Kabel 1: SYSTEMDISK - BRENNER Kabel 2: EXTRADISK - LINUXDISK Jeg har prøvd å deaktivere DMA for brenneren ettersom noen har påstått at HP-brennere ikke er glad i DMA-overføringer uten at det har hjulpet. Jeg har fått tak i en hacket firmware-oppgradering som egentlig er ment for Sony CRX-100 (egentlig samme brenner), men HP's firmware updater finner ikke driven min... *sukk* Noen forslag i det hele tatt, eller skal jeg bare gi opp? Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Noen firmwareprogs krever at brenneren er secondary master, prøv å sette brenneren der og se hva du får gjort. CDRW er forøvrig veldig fint til å teste brennere som ofte feilbrenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå