Bendo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg har kjøpt meg en S-video kabel for å koble PCen til TVen. Jeg har klart å koble det til, og får ut bilde på fjernsynet, men jeg får ikke farger på det! S-video kabelen har bare 4 pinner i tillegg til den tykke rektangelformede, og kobles inn på en scart omformer på fjernsynet og rett inn på en inngang på skjermkortet. Jeg har Radeon 9700 Pro ATI, og et FUNAI 28" 50hz fjernsyn. Noen som vet hvordan jeg kan få farger på bildet? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Merkelig problem. Tror aldri noen andre på forumet har vært borti det samme. Løsningen står her: http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_pc_...p#scartovergang Lenke til kommentar
wernern Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hent ned de nyeste driverne til skjermkortet og directX 9.0c. Hvis ikke dette virker så trur jeg du nok må benytte deg av composit utgangen i steden(den gule utgang på skjermkortet til den gule som pleier å sitte i fronten på tv din) Uansett vil dette kun bli et kurant bilde når du viser film fra pc, ikke spill og surfing osv...da duger nok desverre ikke tv din noe særlig.. Lenke til kommentar
bekken2 Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg har også koblet dette sammen, men kan velge mellom svart/hvitt og farger, bruker jeg vanlig av f.eks av4 er det i svart/hvitt men bruker jeg av4s har jeg farger. mvh Lenke til kommentar
icer Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hadde det samme problemet på mitt GeForce Ti4200 kort... Fant ikke ut noe så jeg bare byttet til compositt... Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Jeg har et nesten liknende problem nå på mitt ATI Radeon 9800 Pro skjermkort.. Jeg får farger, men et svært uskarpt og "skurrete" bilde Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få et brukbart bilde til å se film på?? Bruker forresten S-video ledningen med overgang til "den gule ledningen" i fronten på fjernsynet.. Noen som vet eventuelle andre og bedre tilkoblingsmuligheter?? SCART i enden til TV'en hadde vert fint.. Takker for all hjelp, er helt "grønn" selv.. Endret 16. april 2005 av chrlod Lenke til kommentar
icer Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Bruker forresten S-video ledningen med overgang til "den gule ledningen" i fronten på fjernsynet..Noen som vet eventuelle andre og bedre tilkoblingsmuligheter?? SCART i enden til TV'en hadde vert fint.. S-Video -> compositt (gule ledningen) Du kan kjøpe deg en scart med Compositt kontakter for lyd og bilde, samt S-Video.... Koster 60kr hos Claser'n? Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Vil jeg få et skarpere og bedre bilde da, uten "snøing"?? Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Er ikke rart du ikke får farger på tv. Det er fordi tv'en din ikke støtter NTSC fargesystem. Da må du bruke komposittkabel er jeg redd.. Bekken2: skjønner ikke helt hva du mener jeg... på av4 får du ikke farger mens på av4 får du farger? Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 På min 29" Sony-tv kan jeg på hver AV-inngang velge om den skal motta S-video signal eller ikke. Velger jeg med S-video, får jeg farger. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 får du dataskjermen direkte på tven da? Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 får du dataskjermen direkte på tven da? Får opp bildet fra datamaskinen rett på TV'en ja, når jeg velger rett inngang på Sony'en. Har ikke vanlig skjerm tilkoblet, så må nøye meg med 800x600, men det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå