Gå til innhold

Koble PC til TV

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en S-video kabel for å koble PCen til TVen. Jeg har klart å koble det til, og får ut bilde på fjernsynet, men jeg får ikke farger på det!

S-video kabelen har bare 4 pinner i tillegg til den tykke rektangelformede, og kobles inn på en scart omformer på fjernsynet og rett inn på en inngang på skjermkortet.

Jeg har Radeon 9700 Pro ATI, og et FUNAI 28" 50hz fjernsyn.

Noen som vet hvordan jeg kan få farger på bildet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hent ned de nyeste driverne til skjermkortet og directX 9.0c. Hvis ikke dette virker så trur jeg du nok må benytte deg av composit utgangen i steden(den gule utgang på skjermkortet til den gule som pleier å sitte i fronten på tv din) Uansett vil dette kun bli et kurant bilde når du viser film fra pc, ikke spill og surfing osv...da duger nok desverre ikke tv din noe særlig..

Lenke til kommentar

Jeg har et nesten liknende problem nå på mitt ATI Radeon 9800 Pro skjermkort..

Jeg får farger, men et svært uskarpt og "skurrete" bilde :hmm:

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få et brukbart bilde til å se film på??

Bruker forresten S-video ledningen med overgang til "den gule ledningen" i fronten på fjernsynet..

Noen som vet eventuelle andre og bedre tilkoblingsmuligheter?? SCART i enden til TV'en hadde vert fint..

Takker for all hjelp, er helt "grønn" selv.. :p

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Bruker forresten S-video ledningen med overgang til "den gule ledningen" i fronten på fjernsynet..

Noen som vet eventuelle andre og bedre tilkoblingsmuligheter?? SCART i enden til TV'en hadde vert fint..

S-Video -> compositt (gule ledningen)

Du kan kjøpe deg en scart med Compositt kontakter for lyd og bilde, samt S-Video.... Koster 60kr hos Claser'n?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...