Gå til innhold

Half Life2 mod er FERDIG! mange bilder 28.04


Anbefalte innlegg

Rett etter jul startet jeg med dremelen og kuttet ut et HL2 merke i sidedøren min.

Nå har jeg fått mer penger og kjøpt inn mye rart slik at jeg kan fortsette med HL2-moddinga.

 

Det jeg har tenkt til å gjøre er å mekke en plexiglass bit på undersida av HL2-merket og lage noe tøft i fronten.

 

Jeg har desverre ikke noe kamera her, men faren min kommer hjem med det i kveld så da blir det bilder

 

EDIT: fiksa bildestørrelsen

post-132-1112983712_thumb.jpg

Endret av perstian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at denne worklogen ser elendig ut atm, men det viste seg at faren min ikke kommer hjem før i morgen og jeg får ikke gjort noe før i morgen.

 

Planen for i morgen er å:

- pusse hele kabinettet

- kuttet ut et nytt hull i sidedøra

- tette alle sprekker

- skjære hull i fronten

 

Skal få lånt et kamera av en kompis imens, slik at dere skal få bilder fordi jeg vet det er det dere vil ha!

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle gi deg et lite tips angående pussing av kabinetter.

 

Om du skal pusse kabinettet ned for videre maling, så er et alpha & omega at du gjør en grundig jobb. Spesielt om du skal ha en pen finish. Skal du derimot pusse ned for å få metallooken så pusser du til du får ønsket effekt, men husk å lakk veldig grundig. Om du ikke lakker så kan du slå deg sikker på at du vil finne rust veldig fort. Har brent meg på dette selv, og måtte i påsken ta opp en dør for å pusse den ned, og lakke den på nytt igjen. Ingenting moro!

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

eller eventuelt bare lakkere plexiglasset du har (om du har) på baksiden om du da setter noen blanke leds inn fra siden får du en hårreisende effekt :)

 

og håper du ikke skal skjære for mye i siden på kabinettet.. liker det stilrent :)

 

ang. fronten. du kan bruke sparkling og tette igjen det meste av fronten, og eventuelt lage noe som har sammenheng med hl2 der ;)

 

PS: dette er bare mineforslag, som gjelder ting jeg tror kommertil å se bra ut :) GL me kabinettet :thumbup:

Lenke til kommentar

takk for all positiv respons. slikt får meg til å gjøre mye mer :)

jeg har jobbet i over 2 timer i strekk nå og fått gjort ganske mye, men jeg må få låne kameraet til kompisen min slik at jeg får fikset bilder.

 

bak HL2-merket i sidedøren skal plexien være matt, men like under skal jeg ha helt blank plexi med inngravert "H a l f - L i f e 2" slik som det står på coveret.

dette er jeg ferdig med.

 

i fronten (døra foran 5,25" baysene) skal jeg ha et rundt hult med plexi der HL2-merket også er inngravert og denne gangen skal jeg ha 2stk 10cm røde katoder.

 

nedenfor den døra så skal jeg få fikset noe netting e.l. fordi jeg liker ikke fronten på Chieftec kabinettet og jeg vil ha få bedre luftstrøm gjennom der.

 

 

BILDER KOMMER SNART!

Lenke til kommentar

UPDATE!!!

 

Nå har jeg fått tak i kameraet og tatt bilder av det jeg har gjort

 

I det runde hullet skal jeg sette inn plexiglass som har inngravert HL2-merket og bak der skal jeg sette inn 2stk 10cm røde katoder som ligger på bestilling.

front.jpg

 

Close up

Under der det ser ganske fucked ut skal jeg kutte bort resten og lage en ny front. Dette skjer i løpet av uka.

front_close.jpg

 

Kabinettet er klar for lakking! Alt skal lakkes i svart.

kabinett.jpg

 

Døra er pusset og skal straks lakkes.

Under HL2-merket så har jeg kuttet ut et rektangel litt "røft", noe som er meningen og der skal dette settes inn plexiglass der det står "Half - Life2" (se neste bilde)

sidedoer.jpg

 

Her er det som skal settes inn i rektangelet på sidedøra. (litt dårlig bilde, men dere skjønner)

HALFLIFE2_gravert.jpg

 

Lakk og sparkel som skal brukes til å tette sprekkene og lakken skal jeg selvfølgelig lakke med :p

spackel.jpg

Endret av perstian
Lenke til kommentar

MINI UPDATE!!!

 

Jeg har nå fått gravert inn HL2-merket i plexi som jeg skal ha i fronten.

 

HL2-olje.jpg

 

Et til

 

HL2-olje2.jpg

 

Og det merket skal jeg ha bak den rundingen i fronten(se bilde) som også skal lyses opp i rødt.

 

front_close.jpg

 

Det er meningen at det skal se litt "dirty" ut og for å få den looken så brukte jeg oljemaling som jeg smurte på med fingeren og litt senere brukte jeg en bomullsdott for å smøre det utover

 

oljemaling.jpg

 

Slik som på inngraveringa så ser det ikke så altfor bra ut (tenker på plexien, riper osv) men det er pga av blitzen som framhever det. Det ser mye bedre ut i virkeligheten! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...