tommy18 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg tenker å dele et vindu opp i to JPaneler, et for input av bruker, og et for output. Output panelet skal da kun ha et JTextArea for output. Hvert JPanel skal da bruke GridBagLayout, og spørsmålet mitt er hvordan jeg i hvert JPanel kan bestemme hvor hver komponent skal plasseres Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 heisann ta en titt på jsplitpane du, den burde funke bra for deg. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Først bortover, så nedover. Endret 8. april 2005 av buskmann Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Hva? først bortover, så nedover? nå er jeg redd jeg ikke er helt med her Lenke til kommentar
boemane Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg tenker å dele et vindu opp i to JPaneler, et for input av bruker, og et for output. Output panelet skal da kun ha et JTextArea for output. Hvert JPanel skal da bruke GridBagLayout, og spørsmålet mitt er hvordan jeg i hvert JPanel kan bestemme hvor hver komponent skal plasseres Heisann, GridBagLayout er den mest kompliserte Layout Manageren i Java, og krever både et GridBagLayout objekt og et GridBagConstraits objekt. Sett at du har en klasse som arver fra JFrame, JDialog, e.l. Du sider du vil ha 2 JPanel som begge benytter seg av GridBagLayout, og at de deretter skal legges til i hoved-vinduet.. Det du må gjøre er da å opprette 2 JPaneler, f.eks. toppPanel og bunnPanel, og derette legge til de elementene du ønsker. Uten å ha testet følgende kode, blir det noe liknende: Forumet fargelegger vistnok ikke java kode, så jeg har lagt denne teksten og kode inn i min pastebin: http://www.devsiden.info/index.jsp?side=pastebin&pasteid=3 Du må i tillegg ha et GridBagObjekt (og helst et nytt GridBagConstraints) for både toppPanel og bunnPanel. Du kan gjenbruke constraints, men da må du huske verdiene hvis du hopper mellom panelene og dialogen... Håper det hjelper litt i hvertfall... .:BoeManE:. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå