ja_nos Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har en maskin med P4 2.4 GHz prosessor med boxed kjøler. HK er MSI 845PE Max2. CPU temperatur har normalt vært 48-50 oC og kabinettemperatur ca. 30 oC. Ved belastning har CPU temp. plutselig blitt høy, over 70 oC og maskinen stenges ned. Dette skjedde nå første gang ved den ukentlige virus storsjekken, etter en og en halv time med den økte temperaturen. Ved omstart var temeraturen normal igjen (uten virussjekk). Tilsvarende skjedde også ved spilling. Ved enkel bruk MS Office arbeid, epost, internett osv. er temperaturen normal. Det er vel kanskje vifte som begynner å preges av alderen? Noen som kjenner symtomene og kan gi en sikker diagnose. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har du tatt av kjøleren? Eller har den stått på hele tiden? Har du kabinettvifter? Lenke til kommentar
ja_nos Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Kjøler har stått på hele tiden. Ingenting er endret på hardware eller software. Chieftech kabinett med Papst vifte foran og bak. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Det samme hender med meg... Gi beskjed om du finner ut noe lurt. Misstenker at jeg må legge på ny kjølepasta, men siden jeg ikke har noe goop for hand så hadde det egentlig vært greit om jeg kunne løst dette på en annen måte enn å underklokke. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Tok nettopp på ny kjølepasta. 2år gammel AS. Men den føltes mye mer klumpete, og vanskeligere å smøre ut enn den gjorde sist. Kan kjølepasta gå ut på dato? De hjalp ikke det grann det jeg gjorde nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå