Gå til innhold

USB/Firewire lydkort til iBook!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal gå til innkjøp av en Apple iBook 12" som jeg skal bare bruke til å ha stående med stereo anlegget, men tingen er da, jeg trenger ett godt lydkort på iBooken, og det er ikke PCMIA slott så jeg kan ta ett lydkort inni sånn.

Så løsningen er da ett USB eller 1394 enhet, jeg trenger ikke noen som helst opptaks muligheter for gitar eller mikrofon, alt jeg trenger er ett skikkelig lydkort med gode tilkoblinger til stereo anlegg.

Viss vi kunne holde det under 2k hadde det vært fint :)

Er det noen bra kabler som jeg kan bruke til å koble lydkortet til forsterkeren med?

Forsterkeren er en Cayin 252B :dribble:

Mvh,

Winters :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefale "M-Audio Audiophile USB" som jeg har selv, eller FireWire utgaven "M-Audio FireWire Audiophile"

Begge koster 1995,- kr. hos Procom music (Holder en knapp på FireWire utgaven, da dette ansees å vere best til lyd. Og den er nyere enn Audiophile USB, og da er sikkert driverne bedre óg)

Av kabler så er jo Black Magic skrytt opp i skyene... Også har du; Silk, eller Synergistic Reaserch.

Men det blir kansje litt dyrt med kabler i 2-3k klassen

Lenke til kommentar

minijack - phono tenker eg. Stikk jacken inn i utgang på lydkortet og phonoene i en forsterker inngang ala cd,dvd,aux,tape osv osv.

Det kan være du må bruke phono - phono også, spørs hvilket lydkort.

Endret av bjarne88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...