xzibiz Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Eg har ein server som blir brukt til LAN. Og lurer på om det går å klone to like nettverkskort sånn at eg kan feks ha cs server som går gjennom begge korta?? Og eventuelt kossen eg gjer dette.. bruker clark connect eller slackware... Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Ville nå tro at denne serveren ville bli tilgjengelig på begge ip'ene som blir tildelt denne serveren, og at dermed trafikken automatisk blir balansert. Ikke det at det hjelper noe på ett 100mbits nettkort, da trafikken fra 32 personer ikke er i nærheten av 12.5 MegaByte/s Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Hadde jo tenkt å bruke 2 stk gbit kort... Men den skal også brukes til andre ting enn cs samtidig og det er godt å ha litt ekstra hastighet tilgjengelig. Men cs kan vel bare kjøres på ein ip om gangen??? eller... Lenke til kommentar
StoreLars Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 eeh, 2 gbit kort i en server? tror neppe du klarer og dytte 2gbit men jaja hvert kort vil ha hver sin ip, sett opp cs serverene til å være på det ene kortet mot den ip'en og så resten gå mot den andre ip'en... funker fint... klone to kort er minimalt lite nødvendig... skaff deg da heller et kort som har støtte for 2gbit eller 10gbit.... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hmm... vil du ikke fort få problemer med MAC-adresser etc? To kort med samme IP på et nett er oppskrift på trøbbel... Forøvrig - er det ikke noe som heter "bonding" eller .no (en funksjon i Linux)? Skjønner uansett ikke hva du skal med 2x 1 GB. Hvaforslags monster skal du ha for å pushe flere hundre MB *beregnet* materiale ut igjennom kabelen hvert sekund? Lenke til kommentar
godal Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Eg har ein server som blir brukt til LAN. Og lurer på om det går å klone to like nettverkskort sånn at eg kan feks ha cs server som går gjennom begge korta??Og eventuelt kossen eg gjer dette.. bruker clark connect eller slackware... skjønner ikke hva du prøver å si, hva er det du prøver å få til? Lenke til kommentar
ertdfk Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Er vel en slags loadbalancing du vil fram til. For det første må kortene støtte det, for den andre må switchen støtte det. Og for det tredje må du ha et monster av en server men mangen disker i raid for å klare å bruke 2gbit. Vil tippe at du kommer til å slite med å bruke 1gbit. Eksempel på server som klarer å pushe 2gbit: http://sunsite.uio.no/ Endret 9. april 2005 av kjpuck Lenke til kommentar
opticus Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 dette har du ikke brukt for og heller ikke mulighet til å klare selv. les min signatur Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Du trenger et nettverkskort laget spesielt for formålet - dualkort som kan "teames"... Da vil begge kortene dele IP-oppsett (lastbalansering eller feiltoleranse). Wintel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå