-Mazor- Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 jeg har kjøpt et nytt ATI Radeon 9600 pro 256 mb DDR skjermkort. problemet er at når jeg spiller så fryser dataen i 7-9 sekunder og så spretter det opp en melding som forteller meg at skjermkortet ikke lenger svarerog at VPU recover nullstiller skjermkort innstillinger. hva kan det være? jeg har fjernet gamle drivere og installert de nye. takker for svar Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg hadde det samme problemet. Det eneste jeg trengte gjøre var å ta av vpu-recoveren. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Prøv å slå av VPU. Menne det var noe gærnt med VPU og at det var anbefalt å slå av. Brukte nå hvertfall å ha det av avslåt når jeg hadde radeon 9800 pro. Lenke til kommentar
-Mazor- Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 hvor slår man den av? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Egenskaper-instillinger-avansert-VPU recover. Ta av haken på "aktiver VPU recover. Lenke til kommentar
-Mazor- Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 har prøvd men det hjelper ikke Lenke til kommentar
-Mazor- Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 jeg glemte å si at når jeg har spillt en stund så blir hele skjermen skurrete og stripete før vpu recover meldingen kommer fram! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Dette er helt garrantert tempratur relatert! Hvor varmt er det inne i kabinettet ditt og har du overklokket kortet ditt? Edit: Regner med at snart kommer spørsmålet: "Hvordan finner jeg ut tempraturen?" - Last ned SpeedFan eller MainBoard Monitor! Så kommer vel spørsmålet: "Link?" - Google. Endret 8. april 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
-Mazor- Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 (endret) svært hvor tøff du skulle være da? helt nerd er jeg ikke. men det er ikke varmt i kabinettet. jeg har heller ikke overklokket. EDIT: leif Endret 8. april 2005 av -Mazor- Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Defekt eller dårlig kontakt på kjølingen da ? BTW: Jeg er ikke/prøver ikke å være tøff, men måten jeg formulerte meg i forrige innlegg var av erfaring Lenke til kommentar
-Mazor- Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 hmm... tror ikke det er varmen men det kan jo hende. det som er rart er at jeg kan se på film og bruke programmer men så snart jeg spiller noe så fryser pcen. tja.. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 hmm... tror ikke det er varmen men det kan jo hende. det som er rart er at jeg kan se på film og bruke programmer men så snart jeg spiller noe så fryser pcen. tja.. ENDA større sjans for at kjølingen er defekt! Hvis du bare driver i desktop eller ser på film så klarer kjøleribba å kjøle GPU nok til at det ikke slår seg av, men når du spiller så er det vitalt at vifta går for at det skal bli nok kjøling... Lenke til kommentar
-Mazor- Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 nei nei nei... nå har jeg fått skikkelig kjøling også men det hjalp ikke det heller. har prøvd å sette den ned til Agp4x og disable fastwrite. hva annet kan det være?? tenk nå nørder tenk Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 VPU recover er vel en funkskjon som prøver å forhindre skader pga. tempraturer og hvis tempraturen ikke er noe problem så er det sikekert bare en feil at VPU recover starter så da kan du like så godt slå det av! Gjør som [email protected] sa Lenke til kommentar
-Mazor- Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 hmm.. synes jeg nevnte før at det ikke hjalp å fjerne vpu recover, da fryser dataen helt. har hørt at det kan hjelpe å skru Vcore voltage fra 1.5V til 1.6V stemmer det?? isåfall så kan jeg ikke det for det går ikke an å stille på den hverken i bios eller ATI's skjermkort innstillinger. møkka ATI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå