Orbo Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Skulle gjerne sett en overklokket [email protected] mot en [email protected] i en test... http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...-venice_11.html Blir ikke helt rett men.. Du får et vist inntrykk over forsjellen der håper jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 MP er låst oppover ja. Hva som gjøres? Man øker bare FSB selvsagt. Min 3200+ er 10x200 default. Jeg kan f.eks kjøre 10x280, eller jeg kan kjøre 400x7. Begge deler gir meg 2.8GHz, som er max den vil stabilt. Definer "stabilt" Ser på de fleste fora at Prime95 i ett gitt antall timer er det som "de facto" anses som det "eneste rette" for å konkludere med ett stabilt system.. Eller at ett gitt utvalt av benchmarks kjører stabilt uten krasj.. eller å "lirke/jukse" seg igjennnom (som de flest som skal sette "pers" i 3DMark01 gjør).. Vil vel tro at de flete sites inkludert Hw.no som tester CPU/HK ikke har tid/anledning til å virkelig teste ut hva som er max. stabil klokk med en gitt kombinasjon av hardware.. På A64-system er jo minnebrikker/timings kritiske i så måte.. Å boote Windows for å få opp ett screenshot av CPU-Z er nok ikke "stabilt" vil jeg tro.. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Når jeg sier stabilt, så betyr det at jeg kan kjøre alt av programmer å spill uten å få lockups. Jeg bruker ikke Prime95 (liker ikke det programmet). Kjører som regel ett par SuperPI 32M etterhverandre for å teste. Å så kjører jeg jo alt av de andre benchene ( 3DMark, Aquamark, osv) Til slutt bruker jeg PC til daglig. Spiller i timesvis, dvdshrink, Utpakking av mange DVD-R på likt osv. Når alt dette også funker, så mener jeg at maskinen er 100% stabil. Kan selvsagt kjøre en Prime95 også hvis det er noen store ønsker om dette, men det er ihvertfall ikke det jeg pleier å gjøre selv når jeg tester på ting. Som du ser av SS jeg har i signaturen min, så er ikke 2.8GHz max jeg får til med denne lille godsaken Men det er max jeg får til stabilt ( slik jeg mener den er stabil ihvertfall ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Akkurat samme definisjon som undertegnede altså Men jeg må innrømme at jeg blir frustrert av denna "Primingen".. som ifølge "puristene" blant oss overklokkere er det "Eneste Sanne Verktøy" for å sjekke ut stabilitet.. Kan jo forsåvidt forstå det... Dersom ett system regner feil i en lynende fart..så er jo ikke det ett godt tegn for å si det sånn.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg bruker selv Prime95 og har "god" erfaring med det. Men jeg gidder ikke kjøre det i dagevis for å si det sånn! JimRamse du kjører på 400 HTT. Hvis det er litt i overkant av hva ditt hovedkort takler, så vil nok Prime95 fortelle deg det. Verdt å prøve iallefall en dag du har mye annet å gjøre enn å sitte foran PC'n liksom. Håper FX-57 klarer 3.0 Ghz ++ på luft da! Iallefall bedre enn Venice. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg bruker selv Prime95 og har "god" erfaring med det. Men jeg gidder ikke kjøre det i dagevis for å si det sånn! JimRamse du kjører på 400 HTT. Hvis det er litt i overkant av hva ditt hovedkort takler, så vil nok Prime95 fortelle deg det. Verdt å prøve iallefall en dag du har mye annet å gjøre enn å sitte foran PC'n liksom. Håper FX-57 klarer 3.0 Ghz ++ på luft da! Iallefall bedre enn Venice. Er nok ikke umulig. Har sett noen få FX55 på luft, men da med vinduene åpne å vinter på utsiden Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Flere SD CPUer som klarer 3GHz på luft på XS så eg regner nesten med at FX-57 klarer 3GHz på luft. Skulle det ikkje komme en FX-55 på SD kjernen også? OT: Svar meg gjerne på PM JimRamse! Endret 4. mai 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå