Gå til innhold

Har en liten test av Venice 3200+ "OPPDATERT"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
MP er låst oppover ja. Hva som gjøres? Man øker bare FSB selvsagt. Min 3200+ er 10x200 default. Jeg kan f.eks kjøre 10x280, eller jeg kan kjøre 400x7. Begge deler gir meg 2.8GHz, som er max den vil stabilt.

Definer "stabilt" :)

Ser på de fleste fora at Prime95 i ett gitt antall timer er det som "de facto" anses som det "eneste rette" for å konkludere med ett stabilt system..

Eller at ett gitt utvalt av benchmarks kjører stabilt uten krasj.. eller å "lirke/jukse" seg igjennnom (som de flest som skal sette "pers" i 3DMark01 gjør).. :)

Vil vel tro at de flete sites inkludert Hw.no som tester CPU/HK ikke har tid/anledning til å virkelig teste ut hva som er max. stabil klokk med en gitt kombinasjon av hardware.. På A64-system er jo minnebrikker/timings kritiske i så måte..

Å boote Windows for å få opp ett screenshot av CPU-Z er nok ikke "stabilt" vil jeg tro..

:p

Lenke til kommentar

Når jeg sier stabilt, så betyr det at jeg kan kjøre alt av programmer å spill uten å få lockups. Jeg bruker ikke Prime95 (liker ikke det programmet). Kjører som regel ett par SuperPI 32M etterhverandre for å teste. Å så kjører jeg jo alt av de andre benchene ( 3DMark, Aquamark, osv) Til slutt bruker jeg PC til daglig. Spiller i timesvis, dvdshrink, Utpakking av mange DVD-R på likt osv. Når alt dette også funker, så mener jeg at maskinen er 100% stabil. Kan selvsagt kjøre en Prime95 også hvis det er noen store ønsker om dette, men det er ihvertfall ikke det jeg pleier å gjøre selv når jeg tester på ting. Som du ser av SS jeg har i signaturen min, så er ikke 2.8GHz max jeg får til med denne lille godsaken ;) Men det er max jeg får til stabilt ( slik jeg mener den er stabil ihvertfall )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Akkurat samme definisjon som undertegnede altså :)

Men jeg må innrømme at jeg blir frustrert av denna "Primingen".. som ifølge "puristene" blant oss overklokkere er det "Eneste Sanne Verktøy" for å sjekke ut stabilitet..

Kan jo forsåvidt forstå det... Dersom ett system regner feil i en lynende fart..så er jo ikke det ett godt tegn for å si det sånn.. :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv Prime95 og har "god" erfaring med det. Men jeg gidder ikke kjøre det i dagevis for å si det sånn!

JimRamse du kjører på 400 HTT. Hvis det er litt i overkant av hva ditt hovedkort takler, så vil nok Prime95 fortelle deg det. Verdt å prøve iallefall en dag du har mye annet å gjøre enn å sitte foran PC'n liksom.

Håper FX-57 klarer 3.0 Ghz ++ på luft da! Iallefall bedre enn Venice.

Lenke til kommentar
Jeg bruker selv Prime95 og har "god" erfaring med det. Men jeg gidder ikke kjøre det i dagevis for å si det sånn!

JimRamse du kjører på 400 HTT. Hvis det er litt i overkant av hva ditt hovedkort takler, så vil nok Prime95 fortelle deg det. Verdt å prøve iallefall en dag du har mye annet å gjøre enn å sitte foran PC'n liksom.

Håper FX-57 klarer 3.0 Ghz ++ på luft da! Iallefall bedre enn Venice.

Er nok ikke umulig. Har sett noen få FX55 på luft, men da med vinduene åpne å vinter på utsiden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...