JimRamse Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Ja idag mottok jeg den nye AMD 3200+ "Venice" Det har som mange av dere sikkert vet vært store forhåpninger til denne CPU'en, å jeg skal tilstå at det klødde litt i fingrene mine også til å få testet en. Under her kommer det endel bilder å litt resultater av hva jeg fikk til med den. Dette er ikke noe ekstrem kjøling. Jeg har bare brukt luftkjøling, å max volt jeg brukte var ca 1.6v. Her er en liste over utstyret jeg brukte: DFI LanParty NF4 Ultra A64 3200+ "Venice" 2x512MB OCZ VX memory (står at jeg har 2048 i CPU-Z men dette er feil) Connect3D X850XTPe @ Default 74GB Raptor CPU blir kjølt av en XP120 med en 18db vifte Her er ett bilde av selve CPU'en Så over til litt resultater. Har bare brukt SiSoftSandra resultater. Har nå kjørt en del 3DMark'er osv men med VGA på default speed. Prøvde meg først frem for å se hvor langt den ville, for så å finne max 100% stabile hastighet. Her er ved default hastighet: Her er max den ville på stock volt: Her er max den ville 100% stabilt: Her er litt over det den ville stabilt Å til slutt ett max ScreenShot: Siden 2.8GHz er max den vil gå stabilt på så hvorfor kjøre 280x10. Er liksom litt kjedelig. Kjører derfor heller 400x7 Har fått litt forespørsel etter en Super PI. Legger derfor til ett bilde med nettopp dette. SuperPI 1M er her kjørt ved 2.85GHz. Klarte da å lure meg ned på 29 sek som er en ny rekord for meg Har ikke hatt CPU'en opp å gått mer enn ett par timer. Har vært litt forsiktig med volten også. Mulig det er litt mer å tyne ut av den. Uansett, må si jeg er veldig fornøyd med resultatene. Skal bli gøy å leke meg å teste litt spill å annet morro med den fremover. Har nå lagt til noen 3DMark's også. Merk dere at X850XTPe er på Stock hastighet. Endret 27. april 2005 av JimRamse Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hvis alle "Venice" klokker så bra, blir det vel oppgradering snart. Bra at den kjører på 135% klokk stabilt. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Supert Hvort fekk du tak i den? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Nice! Hvor har du forresten fått den fra? Er vel ingen webshops som har fått den inn? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 ser greit ut dette prøvd noen benchs enda ? litt spent på super pi her altså Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har vært litt forsiktig med volten også. Erru blaut eller? Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Nice! Hvor har du forresten fått den fra? Er vel ingen webshops som har fått den inn? Er dem ikke komt til sveriga da? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Nice! Hvor har du forresten fått den fra? Er vel ingen webshops som har fått den inn? Er dem ikke komt til sveriga da? Var ikke på lager, om jeg husker rett. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Ja, hvor fikk du den ifra, og hva ble prisen? Endret 8. april 2005 av B-QL Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Erru blaut eller? Er litt mer pudding etter jeg tok livet av den forrige Winnien min. Kommer nok til å gi den mer volt, men ser ikke ut som det hjelper noe over 1.6v så langt. Må nok ha minus grader for at det skal hjelpe. Jeg har ikke kjøpt den. Fikk tilsendt sample av AMD. Når det gjelder bencher så har jeg ikke hatt tid idag. Kjørte en SuperPI 1M istad å fikk 30sek. Tror nok jeg klarer å få den ned på 29sek hvis jeg bruker A64Tweaker. Får se hva jeg rekker iløpet av helgen. Endret 8. april 2005 av JimRamse Lenke til kommentar
morgus Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Er det idle temperaturer som vises her? Hvor varm ble den under load på 2800MHz? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Erru blaut eller? Er litt mer pudding etter jeg tok livet av den forrige Winnien min. Kommer nok til å gi den mer volt, men ser ikke ut som det hjelper noe over 1.6v så langt. Må nok ha minus grader for at det skal hjelpe. Jeg har ikke kjøpt den. Fikk tilsendt sample av AMD. Når det gjelder bencher så har jeg ikke hatt tid idag. Kjørte en SuperPI 1M istad å fikk 30sek. Tror nok jeg klarer å få den ned på 29sek hvis jeg bruker A64Tweaker. Får se hva jeg rekker iløpet av helgen. Det der er godkjent i aller høyeste grad! Pen klokk på luft! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hva ble SuperPi. Det sier meg mer enn de Sandra-testene. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Bra jobba jimramse! Har du noen peiling på når venice kommer til oss "dødelige" ? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Hva ble SuperPi. Det sier meg mer enn de Sandra-testene. Får vel gjøre det da, siden du spør Her har jeg kjørt en Super PI 1M ved 2.85GHz. OCZ VX minnet går da ved 260MHz cl.2 -2 -2 -6 Klarte da å komme meg ned på 29 sek. bildet er også lagt til i orginal posten Endret 9. april 2005 av JimRamse Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Er det idle temperaturer som vises her? Hvor varm ble den under load på 2800MHz? Max load jeg har vært oppe i til nå er snaue 55 grader, så den blir ikke så altfor varm. Endret 9. april 2005 av JimRamse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå