GoldlaXiE Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Fikk brått problemer med at grafikken var helt vill på spill, og prøvde å legge inn ny driver.. dette hjalp ikke, så jeg skrudde av maskina og tok ut skjermkortet for å se på det. Sette det inn igjen og fant ut at viften på skjermkortet måtte snurres igang for så å gå veldig tregt rundt. Fikk heller ikke liv i PC'n nå... Lyset på skjermen forblir gult, når det ska bli grønt når jeg skrur på maskina. Vær så snill og ikke si at skjermkortet mitt er dødt? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 hmm, kanskje det er vifta som er defekt? slik at det har vorte overoppheita og skjermkortet har tatt skade av det? Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Det er mulig ja.. uff.. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Huske jeg fikk panik nå jeg fikk et nytt kabinet så når jeg kom frem til å sette skjermkort inn sleit jeg litt med få det såtta inni så når jeg endlig fikk det på plass å skrude på pcen så var det ikke mye bilde på skjermen, men pcen var i live. Visste seg til slutt at jeg hadde knøtt litt for mye med å sette inn skjermkorte at jeg klarte å skrape litt pinne 1 på skjermkorte helt til venstre eller høyre huske ikke , men den pinnen førte strøm til vifta så at den gikk ikke rundt dermed ikke noe bilde når ikke vifta går rundt. Men det løste seg ved en rask lodde jobb av et firma og så funka skjermkorte helt fint igjen =) Så sjekk om det er noen pinner altså de gule helt på bunnen av skjermkorte ikke er litt skadda. Omså sjekk om at vifta strøm kabel sitter godt i. Menne på radeon 9800 pro korte jeg hadde så var det en kabel fra vifta til skjermkorte. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hadde samme problem på mitt Sapphire Radeon X800PRO kort som har samme kjøler som kortet ditt så det er nok produksjonsfeil på veldig mange av det kjølerene! Mener å ha hørt om en til på dette forumet som hadde lignende problem! Grafikken ble mongo også hos med etter at det skjedde, med det er da ikke værre enn å returneredet/bytte det..? Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Ser ikke ut som det er noen av pinnene som e ødelagt her.. Og vifta går litt rundt viss jeg spinner den igang.. Skjønner ikke hva det er som skjer! Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Hadde samme problem på mitt Sapphire Radeon X800PRO kort som har samme kjøler som kortet ditt så det er nok produksjonsfeil på veldig mange av det kjølerene! Mener å ha hørt om en til på dette forumet som hadde lignende problem! Grafikken ble mongo også hos med etter at det skjedde, med det er da ikke værre enn å returneredet/bytte det..? Bytte kjøleren tenker du på? det er nok ikke den det er noe i veien med.. prøvde originalkjøleren også.. vifta gikk når jeg satte litt fart på den.. men ikke noe liv i pc'n.. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Nei, jeg mente nok å bytte hele kortet iom at det har tatt skade av det... Edit: Vifta gikk hos meg også sett at jeg dyttet den i gang! Funket tempraturstyringen hos deg forresten? Det gjorde den nemmlig ikke hos meg på det kortet. Den gikk på fult rett etter at maskina var slått på, men gikk aldri raskere når jeg spilte... Endret 8. april 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Tviler på at det går iom jeg har hatt det i 9mnd og det er modda.. Edit: viftestyringen fungerte hos meg.. Endret 8. april 2005 av Gullegutt Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Tviler på at det går iom jeg har hatt det i 9mnd og det er modda.. Edit: viftestyringen fungerte hos meg.. Hva slags mod er det snakk om? Hvis du klarer å få det til slik det var så er det ikke noe problem! Det går fint ann å flashe tilbake til den vanlige BIOSen, kjøler kan du bytte tilbake til og klokke det ned igjen er ikke noe problem! Hvis du ikke får startet maskina med kortet så du får gjort det som står over så får sikkert ikke de hos de du kjøpte kortet av det heller... Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Tviler på at det går iom jeg har hatt det i 9mnd og det er modda.. Edit: viftestyringen fungerte hos meg.. Hva slags mod er det snakk om? Hvis du klarer å få det til slik det var så er det ikke noe problem! Det går fint ann å flashe tilbake til den vanlige BIOSen, kjøler kan du bytte tilbake til og klokke det ned igjen er ikke noe problem! Hvis du ikke får startet maskina med kortet så du får gjort det som står over så får sikkert ikke de hos de du kjøpte kortet av det heller... Kanskje, men det blir vell vanskelig å modde tilbake når jeg ikke får noe bilde vell? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Nei, det blir ikke lett, med mindre du kan det så godt at du kan gjøre det i blinde! Men som sagt så er det vanskelig for andre å finne ut hva skjermkortet kjørte på før det tok kvelden iom at en ikke får bilde... Ville i allefall prøvd å sende det inn igjen! Det verste som skjer er at det kommer tilbake og at du ikke får dekt portoen... Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Jeg kobla ut alle strømkabler og tok dem systematisk inn igjen, og nå kom jeg inn i windows!! Kan noen lage en kjapp liten guide til hvordan jeg flasher det til originalt igjen? det er det første jeg skal gjøre!! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hmm... Det vet jeg ikke, men jeg regner med at du bare laster ned standard BIOS så flasher du som du gjorde når du flashet til XT! Ville nok prøvd å bytte det uansett! Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Tror jeg bare flasher tilbake og ser det ann.. Virker som alt er ok nå.. kan ha vært en molex kontakt som var innom for mange komponenter før den kom til skjermkortet liksom.. nå går kontakten rett fra strømforsyningen. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 "nå går kontakten rett fra strømforsyningen." Det er regel Nr 1 når det gjelder skjermkort. =) Ellers får ikke skjermkorte nok strøm! Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 "nå går kontakten rett fra strømforsyningen." Det er regel Nr 1 når det gjelder skjermkort. =) Ellers får ikke skjermkorte nok strøm! Jepp, var egentlig klar over det.. men har rota en del inni der og da har det blitt til at skjermkortet har fått feil kontakt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå