Skagen Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Hei. Har en Belkin DSL Router som på mystersik vis var resettet tilbake til "factory default" samt til 1. jan 1970 da jeg våknet i dag. Alle NAT-oppløsninger, IP-pool, filter osv var helt blanke. Jeg kunne heller ikke logge meg in siden en lokal IP allerede var pålogget som administrator på routeren - dvs en 10.0.0.X IP som var fra mitt gamle egenspesifiserte IP pool, mens alle IP'ene i morges var 192.168.2.X IP'er Om jeg skal tippe er det et CMOS batteri à la PC BIOS i routeren..? Batteriet funker hvertfall nå siden jeg kan slå av/på uten å miste instillingene. Men hvordan kan noe slikt ha skjedd? Kan jeg ha vært utsatt for et angrep? Kan evt overspenning i strømnettet forårsake nullstilling av routeren? Edit: Leif i emne tittel Endret 8. april 2005 av skag1 Lenke til kommentar
opticus Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 høres ut som det var et insekt på besøk (en bug) belkin har vel noe autoupdate saker på firmware, har de ikke? kanskje det var noe slikt som bugga Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Ja, det kan være, siden autoupdaten funker ikke i det hele tatt. Har prøvd å klikke manuelt på autoupdate så står routern bare å suller i 2.5 evigheter uten at noe skjer. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Tror det spøker i routeren min Nå nettopp fikk jeg en masse kjappe meldinger om at nettverks kablen var plugget ut/inn som nesten varierte mellom ut/inn med 1 sek mellomrom i noen minutter, og nå er routeren min helt blank med dato 1 jan 1970. Noen som har tlf.nr til Mulder & Scully, evt andre gode tips? Ser lite fram til den prosessen jeg nå må igjennom for å klare å unngå "Duplicate Administrator. This device is managed by 192.168.2.7 currently!" PS. er ingen PC på nettverket mitt med IP'en 192.168.2.7 heller. 192.168.2.7 må være spøkelset som stikker kjepper i ethernet-pakkene mine. Synd ikke firmware-update tingen funker.. Endret 11. april 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå