Frank Drebin Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Som emnet sier er jeg på utkikk etter et webkamera med mellom 10 og 20x zoom, helst optisk. Det skal brukes til å overvåke en byggeplass, slik at man kan gå inn på Internett og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hva slags prisklasse tenkte du på? Noe krav om hvor rask oppdateringsfrekvens det må ha? For øvrig vil jeg minne deg på at det er viktig å sikre siden hvor filmen fra kameraet blir lagt ut, med mindre du vil at hvem som helst skal se på det. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Kameraet skal faren min bruke på jobben, der et stort kontorbygg skal bygges for et oljeselskap med MYE ressurser, så jeg tror det nesten er samme hvilken pris det er. (Tenk hvis alle kunne hatt det slik.. ) Det er et krav om at bildet må oppdatere seg hele tiden, dvs. ikke noe hakking. Med tanke på sikring: Jeg skrev feil i innlegget; jeg mente Intranett, ikke Internett, så jeg tror ikke det blir noe problem Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hvis dette firmaet har så mye ressurser, hva med å kjøpe et skikkelig robust kamera som holder lenge og som tåler vær og vind? Altså ikke webkamera, men sånn kamera som er ved minibanker og slikt. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Kameraet trenger ikke å være så voldsomt robust, for det skal stå inne. Noen som har noen forslag til hvor jeg kan finne passende kameraer? Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Her er det mye å velge mellom. Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Er som regel like greit å bruke et vanlig Digital kamera til slikt, og så heller ha en maskin som kan streame det kameraet tar opp. Finnes noen slike løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå