Gå til innhold

Genialt? PsData Tundra...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting du skal være veldig OBS på med hele 1556/1557/1558 serien, er hvis det er viktig for deg med DVD-brenner.

DVD-brenneren er mer eller mindre ubrukelig på disse modellene, de har veldig dårlig støtte for de fleste platemerker man får kjøpt rimelig i norge, den har store problemer med å brenne riktig på DVD-filmer i alle hastigheter, til og med i 2X hastighet på 8X medier osv.

Et annet stort problem med disse brennerne er at den gir ingen feilmeldinger på disse fysiske skrivefeilene i brennerprogrammer som f.eks Nero, så alt "ser greit" ut, helt til du putter DVD'en i stuespilleren din og prøver å spille den halvtimen av platen på en DVD-film, da vil den hakke, ha problemer med å lese fra den og/eller søke seg frem til de siste kapitlene.

Brenneren er en QSI SDW-082. QSI er kjent for å ha ekstremt dårlig support, og kjent for å være blandt de værste brenner-merkene på markedet.

Jeg har selv hatt 2 1557-modeller, for jeg trodde først at det var noe galt med selve brenner, som f.eks produksjonsfeil, men begge hadde nøyaktig samme problemet, og etter å ha sett gjennom forumer på nettet, både i Norge og utenfor, har jeg sett rundt 80-90 poster fra misfornøyde brukere med nøyaktig samme problem, uten å kunne gjøre noe som helst med det.

Det er også vanskelig å finne noen andre passende DVD-slimline's til denne bærbar-serien fra AOPEN, ettersom formen er skrå foran, og spesialtilpasset AOPEN sin bærbar-serie. De fleste andre DVD-slimline's til bærbare er rette foran.

Er DVD-brenning viktig for deg på bærbar, så glem hele bærbar serien til AOPEN, de bruker QSI SDW-082 på alle de bærbare modellene sine på markedet per. i dag til tross fra utallige klager fra veldig mange kunder.

Lenke til kommentar

Eg har ein 1557 som eg kjøpte for litt tilbake. Den har ein Ricoh RW8165 brennar i seg. Har brent ein del med den, stort sett på billige plater og det har ikkje vært nokre problem med den. Dei feilbrenningane som eg har hatt, har vært pga fysiske sår i plata, og då kan ein ikkje klage på brennaren. Trur det er 2 eller 3 feilbrenningar eg har hatt.

Lenke til kommentar
skjermen virka skrall.. 1024x768 begynner å bli litt lite i henhold til utviklingen av websider og den slags..

Kan ikke si at jeg ble veldig imponert over prisen..

Enig med skjermen, synes 1024x768 blir for lite. Ville ikke kjøpt den laptopen nettop pga skjermen.

Lenke til kommentar

Ser ut som du får mye for pengene på den maskinen ja.

Eneste hakene er jo:

- XGA skjerm

- Dårlig(st) grafikkort

- Og evt. problemene med DVD-brenneren MR.Locke fortalte

Men det spørs jo om du kan leve med dette da. De fleste vanlige brukere trenger ikke mer. Men så er ikke de som er på forumet her som alle andre heller da.

Lenke til kommentar
Og når det gjelder dvd problemene, så er det bare å bytte ut dvd-brenneren med et annet merke, og vips, problemet er løst!

Har du noe informasjon om hvilke merker som lager slimlines med skrå front som passer til 1557-serien fra Aopen? Har du gjort dette selv?

Hadde vært til stor hjelp hvis du har god informasjon om dette.

Lenke til kommentar

Nec, Toshiba, Panasonic og andre merker har slimline brennere. Når det gjelder skrå front så vet jeg ikke helt hva du sikter til. Men det er mulig å fjerne dekslet på brenneren og bytte den ut.

Hadde jeg hatt brenne problemer slik du fortalte om, så hadde jeg ikke brydd meg om den hadde hatt skrå front, så lenge den virker bedre enn den "originale".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...