Gå til innhold

Hvilket lydkort er absolutt best?

Anbefalte innlegg

eg dropper lydkort så lenge dei ikkje kan legge til dolby digital støtte

Vel, DD-dekoderen er jo vanligvis innebygget i forsterkeren (eller kjøpes separat), så da er det jo ikke behov for det. ;)

Men du må ha ein dolby digital encoder, og det finnst enna ikkje i intern utgave.

Utenom NForce 2 baserte hovudkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Specifications:

The Sound Blaster Audigy 2 Value is a 24-bit/192kHz audio solution with superior 106dB SNR clarity, EAX

ADVANCED HD, and up to 7.1 surround solution, all at an amazing price.

Channels: 7.1

Max Sampling Rate: 96KHz

Signal-Noise Ratio: 100dB

Digital Audio: 24-bit

Polyphony: 1024 Voices

PC Interface: PCI

Connectors: Analog Out, Line-in, Line-out, Mic-in, GAME/MIDI(See Details)

Package Contents: See pics

Special Features:Realistic EAX 4.0 ADVANCED HD Effects Advanced Resolution 24-bit DVD-Audio Playback

ZS

Specifications:

Channels: 7.1

Max Sampling Rate: 192kHz

Signal-Noise Ratio: 108dB(SNR)

Hardware Decode: Dolby Digital EX

Digital Audio: 24-bit

Hardware Polyphony: 64 Voices

PC Interface: PCI

Connectors: Line-out, Line-in, Mic-in, Digital Out(5.1), Firewire(IEEE1394), Analog/Digital CD Audio in, Telephone Answering Device in, GAME/MIDI port via extension header, Internal IEEE1394 header and AD_EXT extension header to Audigy 2 ZS Internal I/O Drive(See Details)

Lenke til kommentar

Signal-Noise Ratio er 100 for Value, mot 108 for ZS.

Value har ikke hardware polyphony(?), mens ZS har 64 stemmer.

I tillegg har ZS flere tilkoblingsmuligheter, bl.a. tilkobling av telefon, og Firewire.

Begge har vel støtte for EAX 4.0.

Hva betyr dette for en halvseriøs gamer? Bruker Value mer av CPU´en? Hører man fiender som lister seg mot deg bakfra bedre på en ZS? Er man som gamer best tjent med å skaffe seg en Audigy 2 Value, og legge prisdifferansen i et enda bedre headsett?

Lenke til kommentar
Pro Tools er vel noe av det beste man får, vet dog ikke hvor mye av coukraften den tar...

Pro Tools er programvare, men hardware'n som må/kan brukes til det er veldig bra (men dyr). Nytt i ProTools-verden er at noe hardware fra M-Audio støttes i tilleg (du trenger ikke bare bruke Digidesign sin hardware).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vurderer et nytt lydkort jeg og. Bruker M-Audio Revolution 7.1 på HTPC'en, men på hoved maskinen trenger jeg et lydkortet som også klarer litt gaming. Hva er å foretrekke? Finner beklageligvis ikke noen tester på M-Audio Revolution 5.1. Rev. 7.1 er håpløs på gaming etter det jeg har lest meg fram til. Valger faller kanskje på Augidy 2 ZS, men det må da finnes noe som er bedre både på musikk og gaming?

Endret av Howard B
Lenke til kommentar
Audigy 2 ZS og Audigy 4 er jo veldig bra til en grei pris.

Kommer jo an på hvor mye man skal bruke på ett lydkort. men vil si at ett av disse er bra nok. Finnes sikkert bedre.

Disse kortene er helt kurante og gir meget bra lyd til en fornuftig pris. De har god støtte i forskjellige operativsystemer, f.eks. i de fleste distroer av GNU/Linux, samt nyeste utgave av FreeBSD.

kjempe kort. bruker det selv :yes:

Lenke til kommentar
når det gjelder creative programvare/drivere så har jeg byttet ut disse for lengst med KX-drivere.

Disse er ikke egnet for gaming, men for musikklaging/lytting.

Hei driver og vurderer et lydkort til musikklytting i stereo hovedsakelig. vil Creative Audigy 2 ZS være et alternativ sammen med disse driverne? og er de kompatible med Windows XP x64?

blir det stor forbedring på disse driverne og de orginale?

Lenke til kommentar
vil Creative Audigy 2 ZS være et alternativ sammen med disse driverne?

Det kommer ann på hvor seriøs du er. Hvis du bare skal "leke litt", så vil et Creative kort holde i lange baner... ;)

Men vil du ha lavere latency, mer stabile drivere (bedre enn KX også), bedre lyd og mindre problemer, så anbefaler jeg å se på noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...