TcB Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Hei, jeg sitter og sliter med et lite problem når det gjelder å sette opp en editerbar datagrid dynamsik via c# kode. Her er koden hvor jeg oppretter TemplateColumn som inneholder da en itemcolumn og en editintemcolumn TemplateColumn tc = new TemplateColumn(); tc.ItemTemplate = new DataGridTemplate(ListItemType.Item, (string)dr1["kode"]); tc.EditItemTemplate = new DataGridTemplate(ListItemType.EditItem,(string)dr1["kode"]); Når man vanligvis oppretter editerbare datagrids statisk, setter man inn noe sånt som: <asp:Label Text='<%#DataBinder.Eval(Container.DataItem,"kolonnenavn")%>' Runat="server"> Her er deler av koden i klassen hvor man oppretter de forskjellige templateene. Lurer da på hva man skal skrive på linjen med stjerner, har bare pastet inn det samme som man gjør i HTML filen... Evt, om jeg må sende inn noe object eller noe inn i Templateklassen.... Her er da kolonnenavn navnet på kolonnen i datagriden public void InstantiateIn(System.Web.UI.Control container) { Literal lc = new Literal(); switch(templateType) { case ListItemType.Item: Label lb = new Label(); ************* lb.Text =DataBinder.Eval(Container.DataItem, kolonnenavn); container.Controls.Add(lb); break; //koden er forkortet } } Endret 8. april 2005 av TcB Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hva med å prøve http://nfproedit.com isteden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå