Kestrel Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hvor mye utgjør LP funksjonen på Sony DCR-HC40E? (hva blir 80 min ved LP?) Lenke til kommentar
chma Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 120min står det på min panasonic tape som er 80sp. Lenke til kommentar
Kestrel Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Ok... mener å ha lest at det varierer med dv-kamera typen... Så det jeg egentlig lurer på er spesefikt for dette kameraet. Lenke til kommentar
Kamerakjøper Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 På Sony DCR-HC40 øker opptakstiden til 1.5 ganger opptakstiden for SP. Det står faktisk i brukerveiledningen. Bare og slå opp i registeret på LP... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Vil anbefale deg å ikke bruke LP. Du sparer lite penger på det, og kan få problemer med å spille det av på andre kamera eller fremtidige kamera du måtte anskaffe deg. Enkelte mister faktisk masse uvurderlige minner fordi deres forrige kamera (som nå er ureparerbart) spilte kassettene ørlite raskere eller saktere enn det som er vanlig. Selv om et kamera kan repareres, kan det ha vært noe feil med det i utgangspunktet som blir rettet opp under en reparasjon, som gjør at LP opptak ikke kan spilles av. Lenke til kommentar
Kestrel Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Ok, jeg skal bruke kameraet til forskningssammenheng. Og til mitt formål er det viktig at jeg slipper å bytte kassett så ofte... Jo, lengere LP jo bedre... 1,5 synes jeg var lite, finnes det kameraer med kraftigere LP og samtidig S-video inn? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Canon hadde noen kamera med EP som var enda lenger. Men de kuttet ut det fordi det ble bare tull når noen byttet kamera. Ingen andre kamera enn AKKURAT det kamera det var tatt opp med klarte å spille det av. Ikke kamera av samme merke og modell var garantert å kunne spille av kassett spilt inn med et annet kamera av samme merke og modell. Om kameraet ble reparert, kunne det ikke lenger spille av de samme kassettene engang. LP har noen av de samme problemene, men de oppstår ikke fullt så ofte. Skal du bruke LP i forskningssammenheng er det veldig viktig at det du tar opp ikke er noe du trenger om ett år eller noe, for da kan kameraet ditt ha gått i stykker, og tapene være ubrukelige på alle andre kamera. Det skjer ikke så ofte, men det skjer. Er det viktige forskningsprosjekt, ville jeg ikke tatt sjansen. Ett tips: Koble kamera til en VHS spiller (med den analoge utgangen) og ta det opp på en VHS kassett. De er på opp til 4 timer. Disse kan også spilles i LP og da får du 8 timers opptak. Trenger du digital kvalitet kan du koble de til en DVD/Harddisk recorder. Disse har gjerne plass til 100 timer i god kvalitet. Endret 12. april 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Kestrel Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Ok, Jeg må ha en mobil opptakskilde, siden forsøket foregår ute i felt langt vekk fra strømkilde. Lenke til kommentar
chma Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Hvor lang tid trenger du egentlig? Lenke til kommentar
Kestrel Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Jeg trenger ingen bestemt tid, men jo lengere jo bedre. Skal filme rovfugl som skal forstyrres minst mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå