John Deere Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Hei. Dette er sikkert gammelt nytt for flere av dere, men fikk bare så lyst til rapportere om en Bios flash jeg utførte på mitt POV 6800 GT. Kortet klokket elendig i utgangspunktet. Det klarte ikke mer en 1.12 på minnet og 410 på core, og det med vannkjøling... Etter et par kvelder med forum lesing kom jeg over denne linken. Den beskriver hvordan du flasher gt biosen og øker volten fra 1.3 til 1.4. I mitt tilfelle fikk jeg etter flashingen klokket 1.2 på minnet og 448 på core. En bra økning spør du meg. Det bør nevnes at det ikke alltid er like vellykket for alle som prøver det, og jeg understreker at dette gjøres på eget ansvar. Garantien frafaller. Endret 8. april 2005 av Alcoholiday Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Nice, Alco. 12. Change 3D V to 1.4. Hva betyr dette, kan man velge spenningen selv? mvh r. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 I stedet for å flashe en GT bios til Ultra Bios, som i mange tilfeller har ført til komplikasjoner, øker man spenningen på orginal Biosen fra 1.3 til 1.4. Har lest enda mer om dette etter jeg prøvde det selv, og det ser ut til å være en trygg metode sammenliknet med å bytte hele biosen. Uansett forekommer innenfor hver leverandør store individuele forskjeller. Jeg leste om et par andre som hadde prøvd samme operasjon på sine POV 6800 GT kort uten hell. Jeg tror en bør se på følgende ting før en velger å gjøre denne modden: Hvis kortet ditt klokker bra på orgianl spenning (1.3v) pleier ikke resutatet med modden å være stor. Det er da ingen vits i å risikerere noe for komme to mhz høyere. Derimot har du investert i god kjøling og har fine temperaturer, men alikevell ikke får klokket høyere kan den flashigen vurderes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå