Gå til innhold

sånn ca. pris på riding enchanted gloves?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Varene som trengtes for det lå på AH for ca 13g (Daggerspine), så vil tro at det koster enchanteren ca 5g elns å enchante det men så overpriser de den noe så vannvittig.

Vi overprieser ikke vanvittig. Jeg har 23g på lvl 51. De andre i guildet mitt har minst 150g. Vi tjener ikke en dritt. Blir så lei meg når jeg hører at vi overpriser.

Lenke til kommentar
Jeg spurte en, men han krevde 15g for det. Varene som trengtes for det lå på AH for ca 13g (Daggerspine), så vil tro at det koster enchanteren ca 5g elns å enchante det men så overpriser de den noe så vannvittig. Gir jo 8% speed eller noe sånn da :)

Det der var rimelig selvmotsigende.

Du vet at man må være enchanter for å få tak i shards, ikke sant? Hvorfor i alle dager skulle han bruke ingredienser han har jobbet hardt for å samle sammen, og som han får solgt for 13g på AH på å enchante noe for deg for 5g? Tro nå endelig ikke at noen enchanter gidder å gjøre deg en tjeneste, og i samme slengen gå 8g i minus. Så himla artig er det ikke å enchante.

Det er nettopp slike holdninger som gjør at det er veldig vanskelig å tjene noe som helst som enchanter. 95% av alle enchantere går i minus på det de driver med, det er bare noen ganske få som kan tjene fett, og det er på lvl 290+ enchants de i en liten stund er alene om å enchante.

I Riding Skill er det følgende ingredienser:

2 Large Radiant Shard

3 Dream Dust

Med andre ord må en enchanter ødelegge følgende ting:

2 blå items på lvl 41-45

1-3 grønn(e) armor på lvl 41-50

Litt vel optimistisk å tro at du skal få det for 5g.

Lenke til kommentar

problemet for enchanters er at det koster så mye å lage, og varene de skal selge er ikke verdt det det koster å lage de. Så hvis jeg har samlet meg litt penger bruker jeg heller litt ekstra på et bedre våpen enn å få bitte litt mer damage på våpenet jeg allerede har.

Er ikke før på slutten jeg ville funnet på å betale mye for en enchant. Så jeg kjøper kun enchants billig (under hva det koster for enchanters å få tak i greiene sine). Grunnen til at jeg kan gjøre dette er at varen ikke er verdt mer, selv om den er dyrere for enchantern, og dessverre for enchanters er de fleste enige med meg, men slik er det og det er ikke noe man kan gjøre noe med unntatt å selge enchants billig for å få solgt de i hele tatt.

Lenke til kommentar

Jaja unnskyld alle enchantere for at jeg uttaler meg om noe jeg ikke vet om, slik jeg trodde det var. Er alchemist selv, så skal slutte å uttale meg om ting jeg ikke vet :)

edit: Men aasgaard, jeg mente ikke at jeg skulle få det for fem gull, jeg mente at det kostet dere det å skaffe slike ting (kanskje litt mer da). De fleste blå ting jeg får tak i er BoP som ingen i gruppen trenger, som dropper på alle de bossene som er i for eksempel Maurudon (Noxxion, Vyletounge, Razorslash, Landslide, Princess, Rotgrip, Goblingen og den elemental shambler som jeg ikke husker navnet på). Jeg har fått to ting som er BoE som jeg har solgt for ca. 15g pr, slike regner jeg med at dere ikke disenchanter :) Så ikke misforstå meg når jeg sa det slikt, dere skal jo tjene penger dere også.

Endret av uberhunter
Lenke til kommentar
Er ikke før på slutten jeg ville funnet på å betale mye for en enchant. Så jeg kjøper kun enchants billig (under hva det koster for enchanters å få tak i greiene sine). Grunnen til at jeg kan gjøre dette er at varen ikke er verdt mer, selv om den er dyrere for enchantern, og dessverre for enchanters er de fleste enige med meg, men slik er det og det er ikke noe man kan gjøre noe med unntatt å selge enchants billig for å få solgt de i hele tatt.

Tullball, man lar være å enchante de populære billigenchantene, og levler istedet på møkkaenchants ingen vil ha, men som er billige. Kaster dem om og om igjen på sitt eget utstyr, og levler effektivt og billig. Ingen får underprisede enchants, og jeg slipper å bruke penger på å kjøpe ting til andre. Det fungerer helt ypperlig. Så får du (og andre) betale ok pris eller leve uten enchants til dere kommer dere litt opp i levels. Mange enchants er dessuten klart merkbare. +7 stamina til bracer og støvler gir deg til sammen 140hp ekstra, det synes i alle fall jeg er verdt å ha. Jeg har over 5.000 hp buffet (warlock), men litt her og litt der redder livet en del ganger.

edit: Men aasgaard, jeg mente ikke at jeg skulle få det for fem gull, jeg mente at det kostet dere det å skaffe slike ting (kanskje litt mer da). De fleste blå ting jeg får tak i er BoP som ingen i gruppen trenger, som dropper på alle de bossene som er i for eksempel Maurudon (Noxxion, Vyletounge, Razorslash, Landslide, Princess, Rotgrip, Goblingen og den elemental shambler som jeg ikke husker navnet på). Jeg har fått to ting som er BoE som jeg har solgt for ca. 15g pr, slike regner jeg med at dere ikke disenchanter :)  Så ikke misforstå meg når jeg sa det slikt, dere skal jo tjene penger dere også.

Vel, men så må du tenke på at vi kanskje ikke har noe å gjøre på de stedene i det hele tatt. Det er greit om du tilfeldigvis er på en level så du kan ordne det samtidig med annet, det blir noe annet når du er ferdig med instancen. Jeg skal for eksempel ha langt mer enn 5g for å bruke timer på å grinde etter fire blå bop-drops i Mauradon/Zul/Uldaman etc. Når du har kommet deg til lvl 60 kommer du over ganske rikelig med Large Brilliant Shards (eneste de blå itemsene i de vanskeligste instancene disenchanter til), men andre shards må du gjøre instancer du over hodet ikke er interessert i for å få tak i.

Lenke til kommentar

Supply and demand

Alle vil vel på et eller annet tidspunkt enchante noe.

Det koster enchanterene mye G og S å enchante.

Når det finnes så mange andre som tjener grovt på sinde proffessions, så er det vel bare rett og rimelig at enchanters tjener litt på det og.

Stiller man seg ved AH i IF, og spør etter enchanting, så vil det koste.

Får man en i f.eks guild til å gjøre det, så er det kost pris som gjelder.

p.s Jeg er ikke enchanter, men har stor glede av enchanterene.

V (stuptrøtt)

Meld, hvor mye koster demon slaying på øksa mi :p

Endret av vetle
Lenke til kommentar

Og en ting til:

Det er dumt med enchanters som gjerne har veldig god råd, og kun er ute etter å gå opp i skill, og derfor selger alle enchants veldig billig. Dette blir nesten det samme som å legge ting fryktelig billig ut på AH - det ødelegger for andre på serveren. Det er om å gjøre å finne den riktige balansen mellom profitt og utgifter for ikkje å ødelegge økonomien til en fraksjon littegrann :)

Lenke til kommentar
Jeg spurte en, men han krevde 15g for det. Varene som trengtes for det lå på AH for ca 13g (Daggerspine), så vil tro at det koster enchanteren ca 5g elns å enchante det men så overpriser de den noe så vannvittig. Gir jo 8% speed eller noe sånn da :)

Riding skill på gloves gir jo bare en 2-3 % raskere mount da (kilde: thottbot), og jeg leste også om 2 stk som hadde jobbet med å teste mounts med og uten riding skill on gloves, og de hadde knapt merket noen forskjell... De hadde ridd side ved side over ett langt stykke i the barrens..prøvd dette mange ganger også.

Så det spørs om det er verdt 15 g ja! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...