Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firware til SMC Barricade

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter med to tilsynelatende like SMC barricade routere. Tilhører selvsagt to kamerater. Har laget to kontoer hos no-ip.com, men oppdager at routeren med den eldste programvaren har mulighet til å velge mellom DynDNS.com, DynDNS.org, No-ip.com og TZP(?). Mens routeren med den nyeste programvaren kun har mulighet for TZP(?). Setter spørsmåtegn bak fordi jeg ikke husker i hodet denne DDNS-tjenesten sitt navn. Så til spørsmålene.

1. Er det mulig å "kopiere" firmwaren fra den ene til den andre? Fortrinnsvis for at begge skal bruker gammel firmware.

2. Er det mulig at routerene ikke er så like som de ser ut? Har ikke sjekket eksakt modelltype. Med begge er wireless, og ser kliss like ut.

3. Har TZP (?) betalt SMC penger for å være eneleverandør på DDNS-tjenester, slik at man er nødt til å åpne konto hos dem. Dette er jo den eneste som koster penger.

4. hvordan kan jeg løse problemet slik at jeg kan bruke No-ip.com i routeren med den nyeste programvaren?

Mvh

TomJoad

Endret av TomJoad75
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om de ser like ut så kan den ene være nyere enn den andre. Som eksempel så kommer de i versjon 1 og versjon 2.. disse bruker forskjellige chipset og har også forskjellig firmware. Jeg ville tatt turen innom www.smc.com og funnet fram delenummeret som står på routerne på undersiden hvor det er en strekkode (tror jeg) så vil du få flere detaljer om produktene.

Det kan og være at du finner noe interessant på http://www.broadbandreports.com/forum/smc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...