Ostepølsa Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Jeg sitter og leser databladet "Komputer for alle" nå, der de har laget diverse anbefalinger for PCer i forskjellige bruksområder. De hadde skrevet dette f.eks: Spillentusiastens pc må ha den raskeste grafikken du får kjøpt for penger. Hvor raskt skjermen oppdateres kan bety forskellen på liv og død i spillene. Vi har valgt et skjermkort med ATI Radeon 9600Pro-prosessor og 256 MB ram. Kortet koster rundt tusen kroner. Hvis budsjettet er større, kan du også velge storebror med X600 Pro-prosessoren. Kortet er blant de beste, men prisen blir på over 3000 kr bare for skjermkortet! Ved siden av det de hadde skrevet der sto det en liste over deler, og der hadde de bl.a anbefalt en P4 cpu, også skrevet at ATI X600Pro kostet 3500kr. For et par måneder siden hadde de en artikkel om en Alienware maskin, og der hadde de skrevet at AMD FX-55 hadde en klokkefrekvens på 3,5ghz, og normale spille-PCer hadde 2,5Ghz AMD prosessorer og 1GB ram. Jeg skrev en mail om det da, men fikk aldri svar. -- Hva synes dere ? Er det greit av et ganske stort norsk datablad og feilinformere stakkars grønne pc-kjøpere rundt om i landet ? edit: glemte å nevne at pc-en kostet 13 043 kr UTEN x600 kortet. Endret 8. april 2005 av LenniZ Lenke til kommentar
whom Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Har også merket meg slike små (denne var ikke så liten da) notiser som er heller tvilsomme... Kunne tro at det var halv interesserte forrige generasjons foreldre som skriver. Flid i språket har de, men pc kunnskaper bør også kanskje vektlegges? edit: skrivefeil Endret 8. april 2005 av Deuz Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Tenkte jeg skulle sende en mail til KFA og linke til denne tråden.. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hvis budsjettet er større, kan du også velge storebror med X600 Pro-prosessoren. Kortet er blant de beste, men prisen blir på over 3000 kr bare for skjermkortet! Ja, dette burde du gjøre de oppmerksomme på. Det er jo feilinformasjon så det holder. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Latterlig at de legger ut feilinformasjon i artikler som dette. "Grønne" kjøpere får jo et helt feil bilde av prisklasser og produkter. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 reagerte også på den, fikk prøveblad siden min far har vært abbonoment der. Vi kutta ut fordi de ikke hadde peiling. Kommer ikke på noen konkrete tilfeller, men er jævlig glad en av de gutta ikke er faren min Du får ikke den 9800 pro fordi du skal spille far cry, 9200 er minst like bra og koster en brøkdel... whaa whaa... Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Stefaren min abonnerer, så jeg leser det bare når det kommer Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har også lest det bladet, og blir litt opgitt over en del feil og mangler de har De er ikke "helt" oppdaterte for å si det sånn Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hei, Ikke bra nei! Eksemplet er vann i forhold til al den feilinformation, der flyter rundt her på hardwareforummerne. Her på forummerne er der ufatteligt mange naive ungdommer, der sluger alt de får kastet i trynen rått. Dei kjøper ikke datablade! Mvh Kimmer Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Når man selv vet bedre enn de som skriver ting så er det ofte ting man irriterer seg over. Jeg driver mye med film og følger med mye om hva som skjer på den fronten. Og de største irritasjonsmomentene er VG og Dagbladet. Senest i går stod det at Tim Burton skulle i gang med å spille inn "Charlie and the Chocolatefactory", vel filmen er forlengst ferdiginnspilt og er straks premiere klar. Enda verre syntes jeg fagbladet Film Magasinet er, etter å ha abonnert trofast på det i nesten alle år, og sett at det har blitt mer og mer elendig, så var det endelig på tide å kaste det i søppla en gang for alle. Men slik som bladet som er beskrevet over, så er det jo helt høl i hue, det sitter sikkert journalister som ikke helt har peiling på PC og har tatt jobben i påvente av bedre jobber. Bladde akkurat igjennom det siste "Hjemme PC" og de har til og med greid å ikke få med seg tittlene på spillene de anmelder. (abonnerte på det kun for å få PC verktøyet gratis, neste regning betales ikke). EDIT: man burte vel skjønne hvordan bladet og dere PC kunnskaper er når de kaller bladet for "komputer" med K, høres jo dumt ut. Og hvem andre en bestemor er det som kaller PCen for en Computer? Det hadde vært mer folkelig å kalt det for "Harddisk for alle" siden det er så mange som kaller en PC for en harddisk. Endret 8. april 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Jo, jeg vet at det er mye feilinformasjon her på forumet, men mener at kunnskapsnivået er mye høyere her enn det er i redaksjonen hos KFA. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Uff da, får vel bare vente på hva de svarer på det da. Endret 8. april 2005 av Fur Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Sendte en mail til dem nå, der jeg linka til denne tråden edit: Jeg tror ikke de svarte meg sist gang, fordi jeg oppga alderen min (14 år, 15 om noen dager) og da trodde de sikkert at jeg bare tulla med dem. Endret 8. april 2005 av LenniZ Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Det er alltid ulik kompetanse mellom ulike journalister. Selv de beste får kritkk for tester/artikler de skriver Det er nemmelig plent umulig å tilfredstille alle her i verden. Når det gjelder fagkunnskapen her på forumet er også den ulik mellom brukerne, men har man vært her noen dager ser man fort hvem som kan litt og hvem som er på bærtur. Fordelen med forumet er jo at de som er på bærtur ofte blir bedre og bedre. Har personlig intet imot det databladet som her nevnes, men nå legges det til at jeg ikke leser datablader, da jeg får alt jeg trenger av info på nettet. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Hei, Ikke bra nei! Eksemplet er vann i forhold til al den feilinformation, der flyter rundt her på hardwareforummerne. Her på forummerne er der ufatteligt mange naive ungdommer, der sluger alt de får kastet i trynen rått. Dei kjøper ikke datablade! Mvh Kimmer Men det er jo et blad som blir gitt ut og som folk stoler på at skal være riktig for de tror det er fagfolk som skriver dette. her på forumet fins det jo både amatører og professionelle, og vi kan jo ikke nekte for at vi tar feil av og til. Det er bare det at her vet folk at ikke alle nødvendigvis er de lureste når det gjelder de forskjellige tingene . Edit: leif var på besøk.... Endret 8. april 2005 av Kris_the_Ripper Lenke til kommentar
chokke Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 men ingen anbefaler 9600 til en spillemaskin vel?! Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Jo, det er nok mange som leser tester og lærer ting over internettet, men så er det sikkert VELDIG mange av de norske pc-brukerne som ikke gjør, og stoler blindt på pc blader som man får kjøpt på narvesen osv. Tviler på at man blir så mye flinkere med data ved å lese KFA og sikkert mange andre blader. Selv gode journalister kan ta feil, men å feilinformere så mye som de har gjort en stund nå, det blir for drøyt. Sier ikke at jeg kan så kjempemye i forhold til alle andre, jeg lærer fremdeles Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Nå suger jo Komputer for alle totalt møkk da. De har rare artikler, og de skriver MYE feil. Har sluttet å lese det. Leste det for noen år siden da jeg var såkalt n00b, og syntes jeg var 1337 når jeg elste det og holde meg oppdatert med ting jeg ikke hva det stod engang. Nå er det hw.no, programmer.no og slashdot.org som gjelder. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Må ikke glemme at sikkert over 80 % av pc-brukerne her i norge ikke henger på noe hardware forum.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå