tralala2k Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 noe glupe folk som har en code for å hente ut spesielle ting fra en txt fil? feks fra en medlems side, jeg vil hente ut navn, hjemmeside og username. passord, mail ska ikke vises. txt fil: se vedlegg data.txt Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 1. Les filen med file_get_contents() 2. explode() på "\n" for å lage et array med hver linje i filen 3. explode() hver linje på "|" for å hente ut de forskjellige delene av linjen F.eks echo $explodetLinje[1]; // printer ut email-adressen. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Det kan kanskje også være like greit å bruke funksjonen file() fra begynnelsen av, den leser inn alle linjene i en fil inn i et array først som sist. <?php $contents = file('fil.txt'); foreach($contents as $item) { $exp = explode('|',$item); echo($exp[1]); // Printer ut mailadressen } ?> Lenke til kommentar
tralala2k Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 takk... men en ting til. Når mailen kommer opp henger de helt inntil hverandre. hvor må jeg endre for å at de ligger på en linje hver(underhverandre) *jeg er noob:P* Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Hvis du skal vise det som ren tekst holder det å gjøre om linja med echo til echo("$exp[1]\r\n"); Edit: \r\n er altså kodene for såkalt carriage return (mac) og newline (*nix) og sammen funker disse også i windows (hvorfor det skal gjøres så tungvint må du ikke spørre meg om). Dersom dette skal brukes i HTML-kontekst kan du gjøre om \r\n til f.eks. <br /> for å legge adressene under hverandre. Endret 8. april 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå