Gå til innhold

Anbefalin av LCD skjerm - 17" (enda en tråd!)

AndersT2

Anbefalte innlegg

Fikk lyst på en 17" flatskjerm, har lenge syntes disse er dyre, men var heldig å fikk en del ekstra igjen på skatten, så hvorfor ikke belønne meg selv.

Skjermen skal være minimum 17" gjerne større, men de blir vel fort for dyre.

Helst vil jeg også at skjermen skal kunne kjøpes igjennom Komplett da jeg samtidig skal ha en DVD spiller som jeg ikke har funnet andre steder (uten å koste MYE mer).

Så litt på Nec 1770NX til 3200,-. Har en CRT Nec Multisync i dag og er meget fornøyd med den, og Nec er kjent for bra bildekvalitet.

Budsjetts rammen er rundt 3500,- +/-. Det er for det meste spilling og nettbruk den skal brukes til, da jeg har ordenlig hjemmekino for film bruk, men en og annen TV serie i HD-format burte kunne vises bra frem. For meg er bildekvaliteten kanskje viktigere enn at det er antydning til etterslep, men for mye er ihvertfall ikke bra.

Noen forslag? Den må også selvfølgelig ha DVI inngang.

EDIT: Har målt litt osv. og funnet ut at 17" holder i massevis, og sparer fort nesten 2000,- Har dermed endret litt her og der i teksten.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan yter den forhold til 19" skjermer da? Det krever jo en del mer av systemet også å kjøre i 1600x1200 enn i 1280x1024.

Når det kommer til mindre enn 19" så hadde det ikke vært noe problem med en 17", men når jeg først invisterer i en så hvorfor ikke 19"?

EDIT: tok å målte på skjermen min jeg bruker nå, og størrelsene på 17" og 19", og 19" kan kanskje bli litt stort, men hvis noen har en 17" hva er størrelsen på selve bildet? den 17" jeg har nå er jo ikke mer en 16" i selve bildet. og hvor stor er 19"

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...