Gå til innhold

Opteron-dobbelkjerne denne måneden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er stort, noe jeg har gledet meg til lenge! :w00t:

Snart kan jeg oppgradere min dual Opteron 246-sliter til dobbelkjerne Opteron, og jeg går da samtidig fra å ha et 2-veis til å ha et 4-veis system. Oh yeah! headbang.gif

4-veis system som desktop hjemme? Hensikt? :)

Spør jeg også om. Men Snorreh har nok mer behov for god multitasking ytelse enn oss andre da, dessuten så er det en ganske stor skrytefaktor å ha ett 4-veis system! :cool:

Skal vel ha meg dual core selv en dag, men venter å ser hvordan duellen mellom Intel og AMD sin dual core blir før jeg bestemmer meg. Opteron er uakuellt for de fleste vil jeg tro...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Ingen som kommenterer prisen på 2650 amerikanske dollar for toppmodellen i 8xx serien? Ville heller bygget 10 render slaves med dual core pentium 2,8 ghz :tease:

Men jeg bruker maskinene til å rendere ut tunge 3D scener så...

Toppmodeller er aldri noe ytelse/pris-valg. Det som er mer interresant er hvor mye den billigste AMD53 CPU'en med dobbeltkjerne kommer til å koste. Jeg tipper det kommer noen lavere klokkede versjoner av både Opteron 8xx, 2xx og etter hvert en Athlon64FX.

Kjenner jeg AMD riktig så kommer Athlon64FX dualcore til å prises ca 10-15% under Intels Pentium4-D (Dual Core) Extreme Edition 3,2GHz. Den sistvevnte er priset til 999 US$ for kjøp av store opplag. Hvis jeg skal gjette på noen utsalgspris her i norge så tipper jeg på ca 8-10.000kr for Athlon64FX dualcore.

Det vil si at jeg avventer for å se om det i det hele tatt kommer noen billigere Athlon64 dualcore. Skulle gjerne hatt en slik men betaler ikke mer enn et par tusen for CPU'en. Trolig må jeg vente til tidlig i 2006 før jeg får en sånn pris.

Lenke til kommentar
Hei moda1701,

DK8S2-SATA med BIOS 1.50 støtter DualCore

http://www.iwill.net/product_imgs/42/k8s2v150.exe

Bare last ned linken ovenfor så er du up and running (Bare uten CPUer da...)

Lykke til :)

MVH

Pyton.no - Salg

Takk for infoen. Nå er det bare å bruke alle pengene jeg får igjen på skatten på nye CPUer når dem ligger tilgjengelig for salg. Jeg får se hvor langt det holder med 13K. Gidder ikke bruke alt alt for mye penger på nye CPUer ;)

Lenke til kommentar

darapa: Softimage xsi tror jeg blir ett av de programmene som vil få mest ytelseøkning ved økning fra 1 til 2 eller 4 CPU-kjerner. Hvorfor? Fordi det støtter hele 4 CPU'er (tråder) bare for rendeling-biten. Programmet er også veldig intensivt på flyt-tallsoperasjoner (noe AMD CPU'er gjør det veldig bra på). Det at programmet støtter 64bit fargedybde kan bety at det vil få en ytelseøkning av 64bit-delen i CPU'en og Windows XP 64bit. (Vel å merke dersom render-delen av programmet finnes kompilert med en 64bit-kapabel kompilator)

Med andre ord: 2x Dualcore AMD er som skapt for Softimage og omvendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...