int20h Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Opteron-dobbelkjerne denne måneden AMD forventer å introdusere sine første dobbelkjerneprosessorer denne måneden. Den dyreste Opteron-serien er først ut, deretter 200-serien og Athlon 64 i juni. Les artikkelen her Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Oi, dette kom tidligere enn jeg hadde planlagt. Da er det bare å grave litt i min møll-infiserte lommebok når 200-serien kommer ut. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hadde planer om å kjøpe ny HK og CPU snart. Har hørt litt om dobbelkjerne, men er dette bare aktuellt for server CPU, eller kommer det til desktop snart? Sorry, men har ikke satt meg så mye inn i CPU i det siste... Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 sier jeg og. de må lansere dual core A64 og Lenke til kommentar
mar Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Litt rart at HW.no slår dette stort opp rett etter at de har valgt og fullstendig ignorere det faktum at nettet "flyter over" med dual core Pentium 4 tester. Eller er det bare jeg som ikke har fått øye på den artiklen her på hw.no? Synet ryker jo ofte når man blir eldre Lenke til kommentar
KarateK1d Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Litt rart at HW.no slår dette stort opp rett etter at de har valgt og fullstendig ignorere det faktum at nettet "flyter over" med dual core Pentium 4 tester. Eller er det bare jeg som ikke har fått øye på den artiklen her på hw.no? Synet ryker jo ofte når man blir eldre har du noen linker? Blir nok en Duall core AMD på meg over sommern da Med mindre Intel kan konkurere på pris, noe jeg tviler sterkt på... Lenke til kommentar
mar Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) flere linker litt ned på siden i denne tråden. Det som kommer klart frem er jo hvor utrolig lite dual core har og si for spill ytelse (med mindre man encoder video og speilier "hele" nettet samtidig). Får satse på at spillprodusentene etterhver begynner å tenke i flere tråder, selv om det sikkert blir mye arbeid å synkronisere alt sammen. Endret 8. april 2005 av mar Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Ikke så veldig interessant for meg egentlig, men får satse på at det smitter over på desktop også, så de CPUene også kommer tidligere. AtW Endret 8. april 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Unreal3 engine skal jo ha støtte for dualcore når den kommer ut. Epic Megagames har jo selv sagt det. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Når kommer de første dobbelkjerneprosessorene fra Intel? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Det er vel ganske stor forskjell på Dual kjerne Intel og Dual Kjerne Amd hvis jeg ikke har misforstått fullstendig pressemeldingene og testene. Dual Kjerne Intel (pr dags dato) er så og si 2 fysiske cpuer lappet sammen på en kjerne . Dual Kjerne Amd er designet som en cpu med doble kjerner og burde da yte bedre en overnevnte. Håper jeg ikke driter helt på draget med beskrivelsen over, er i alle fall sånn jeg oppfattet det. Men kan noen tenke seg ytelsen til 8 opteron med doble kjerner? Må jo være astronomisk høy den ved bruk av riktig program Endret 8. april 2005 av Malvado Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Men kan noen tenke seg ytelsen til 8 opteron med doble kjerner? Må jo være astronomisk høy den ved bruk av riktig program Så lenge OS'et og programmene i bruk støtter 8 CPU'er og dualcore så snakker vi pen ytelse Lenke til kommentar
mar Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Det er vel ganske stor forskjell på Dual kjerne Intel og Dual Kjerne Amd hvis jeg ikke har misforstått fullstendig pressemeldingene og testene. Dual Kjerne Intel (pr dags dato) er så og si 2 fysiske cpuer lappet sammen på en kjerne . Dual Kjerne Amd er designet som en cpu med doble kjerner og burde da yte bedre en overnevnte. Håper jeg ikke driter helt på draget med beskrivelsen over, er i alle fall sånn jeg oppfattet det. Men kan noen tenke seg ytelsen til 8 opteron med doble kjerner? Må jo være astronomisk høy den ved bruk av riktig program Akkurat det der har nok ikke så mye å si for ytelsen. Det som er et problem med Intel sine dual core prosessorer er at begge kjernene deler en 200Mhz QDR buss (6.4GB/s), noe som fort kan skape "litt" kø. AMD bruker HT linker og vill ikke merke problemene på samme måte. Selv om det også her fort kan bli trangt om plassen dersom begge kjernene vill ha store mengder data fra minnet. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Dette er stort, noe jeg har gledet meg til lenge! Snart kan jeg oppgradere min dual Opteron 246-sliter til dobbelkjerne Opteron, og jeg går da samtidig fra å ha et 2-veis til å ha et 4-veis system. Oh yeah! Endret 8. april 2005 av snorreh Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Blir spennende å se prisen på en Opteron 246 (dualcore). Samtidlig går de fra 130nm til 90nm. Blir uansett et spennende år Lenke til kommentar
moda1701 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hei Er det noen som vet om dagens HK takler å kjøre dobeltkjerner eller om man må ha nytt HK. Hadde vært litt fett om jeg kunne kjørt 2xdobbelkjerne CPUer på HKet mitt ( https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16830 ) men jeg tviler nå litt på att det går. mvh Morten Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hei Er det noen som vet om dagens HK takler å kjøre dobeltkjerner eller om man må ha nytt HK. Hadde vært litt fett om jeg kunne kjørt 2xdobbelkjerne CPUer på HKet mitt ( https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16830 ) men jeg tviler nå litt på att det går. mvh Morten Det skal visst holde med en BIOS-oppdatering. Hold øye med informasjon fra Iwill om nye BIOS'er Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Sweet, drømme objekt for X86. Det er jo ikke akkurat så mange privatpersoner som kjøper Operton. Men ytelsen på dualcoreoperton tror jeg er SYK, den vil slå alle X86 CPUene til Intel så det holder. Endret 8. april 2005 av Macfan Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Dette er stort, noe jeg har gledet meg til lenge! Snart kan jeg oppgradere min dual Opteron 246-sliter til dobbelkjerne Opteron, og jeg går da samtidig fra å ha et 2-veis til å ha et 4-veis system. Oh yeah! 4-veis system som desktop hjemme? Hensikt? Lenke til kommentar
Pyton.no - Salg Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hei moda1701, DK8S2-SATA med BIOS 1.50 støtter DualCore http://www.iwill.net/product_imgs/42/k8s2v150.exe Bare last ned linken ovenfor så er du up and running (Bare uten CPUer da...) Lykke til MVH Pyton.no - Salg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå