Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote styring av server

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Radmin i lengre tid på styring av en server over internett. Er veldig fornøyd...

Nå har imidlertid jeg problemer å få det til å funke. Har enkelt fått det til å fungere tidligere.

Lister det jeg har prøvd.

-Lokalt funker det (Med lokal ip), så brannmuren i win kan det ikke være.

-Alle andre ting som, spill, remotestyring til spill etc. fungerer fint ved ekstern tilkobling. Dvs at forwarding av ipadresser i routeren er gjort rett

-Har også prøvd å endre portnr til mail-porter (25 og 110) både på client og server, og det fungerer fremdeles bare lokalt. (Har forstått at ved å endre det sjekker en om det er brannmur i routeren som blokkerer)

Har testet både på Telenor og NGT, begge med et Thomson-modem (link).

Har noen forslag til andre program som er ok? Ønsker ikke å bruke det innebygde i win, og det må kunne starte seg selv etter en restart

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale RDP på det høyeste. Da får du tilgang uansett hvor i verden du befinner deg, så lenge du Har tilgang til ei Windows XP maskin(Har RDP klient innstallert som standard) og Internett. Det er ingen som har "hacket" denne protokollen til dags dato. Så jeg kan ikke fatte at du ikke vil bruke RDP. Det er MYYYE bedre enn VNC etc.

Endret av skille22
Lenke til kommentar
lurer på det same

skal koble meg frå linux pc til windows pc

kva kan eg bruke då?

Ingen demoer takk

Från och med rdesktop version 1.4.0 så stödjs åtgång till lokal disk på Linux. Se till att ladda hem det senaste sourcen från www.rdesktop.org kompilera upp den och installera. 'man rdesktop' visar alla nya och gamla optioner.

Lenke til kommentar
Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil bruke RDP(innebygd i windows)?

Eh, var et godt spørsmål, er så lenge siden jeg prøvde sist. Har testa det på nytt og husker nå hvorfor. Jeg likte ikke at brukeren som satt på selve maskinen ikke kunne se hva jeg foretok meg remote (han ble logget av). Men nå er ikke det så viktig lengre :) Det eneste jeg savner nå er at jeg har ikke anledning til å restarte selve pcen.

Uansett, funka fint og blir å brukes :)

Endret av Enviro
Lenke til kommentar

Bruker nå windows innebygde og den funker fint. Har hørt at det går ann å fjernstyre fra hvor enn du er bare du åpner en port.. hvilken? Og hva må så gjøres av konfigurasjon, noen som vet?

Ellers hadde det vært greit å kunne starte serveren Remote... Har hørt noe om Wake On Land, en innebygget funksjon i fleste HK, noen som vet om den kan brukes og hvordan den settes opp?

Lenke til kommentar
Det eneste jeg savner nå er at jeg har ikke anledning til å restarte selve pcen.

Uansett, funka fint og blir å brukes :)

DErsom du tar en tur ut i cmd, og kjører kommandoen shutdown -r, så vil den 'fjernbetjente' datamaskinen restarte , uansett hva du bruker av system for å connecte til konsollet .....

_nifty_

Lenke til kommentar

Takk skal du ha :)

Ellers så hadde Deuz et interessant spørsmål. Noen som vet?

Ellers hadde det vært greit å kunne starte serveren Remote... Har hørt noe om Wake On Lan, en innebygget funksjon i fleste HK, noen som vet om den kan brukes og hvordan den settes opp?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...