carl-kr. Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) hei! jeg er plaget med at pcen slår seg av plutselig. uten forvarsel. den slår seg av ca 1 gang i timen og jeg trenger ikke å holde på med noe mer avansert en å surfe på nettet eller spille kabal.. håper noen kan hjelpe meg. mvh. carl Endret 11. april 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
@ndy Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Dette lukter virus lang vei! Scan maskinen for virus evnt legg in operativ systemet på nytt! Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 ja det viste seg å være et virus. har formatert harddisken og lagt in xp på nytt,men maskinen slår seg fremdeles plutselig av?? det kommer ingen feilmelding, hverken når den slår seg av eller når jeg slår seg på.(maskinen er bare en uke gammel) noen som har vært borti lignende før? MVH CARL Lenke til kommentar
HMDS Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hei, Var borti no lignene engang.. Hadde bygd PC. Åsså var det litt trangt om plassen rundt IDE, SATA og strøm koblingen på hovedkortet, men koblet alt til. Etter Ca en time skrudde den seg av, uten beskjed på forhånd. Da viste det seg(etter mye tenking&sjekking) at størmkablen til hovedkortet ikke satt skikkelig inne i pluggen. Sjekk inni kabinettet om noe er løst, eller om det er varmegang på noen av komponentene. MEN JEG TAR IKKE NOE ANSVAR HVIS DU BRENNER DEG Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 hehe, du får skrive litt mer specs, hvis du har en gammel skjerm, en gammel 15 tommer dell, så bytt den ut, da slår maskin seg selv. Hvis maskin er for varm, og du har innstillinger, som er det vanligste, så restarter den også. Hvis du ikke har festet cpu kjøler skikkelig, så får du varme problemer , og ender i restart, som over. Virus er det neppe, et virus ødlegger filer osv. Men det tar neppe knekken på maskin din. Det er et virus som gjør det, et ganske gammelt et, MS Blast, som de fleste her er kjent med. Du får advarsel i Blast. Som regel, er det en liten bagatel, men det er verdt å ta det seriøst. Hvis minne ikke støtter, så får du en automatisk restart. Men hvis problemt har vart i si 2uker, og du har hatt maskin i 2år, uten noen problemer, er det neppe minne. Raske maskinvare endringer kan skape forvirring, og ta en restart. Men etter formatering, og windows på nytt, skal dette neppe være et alternativ. Du får gå i bios, sjekke tempen, og regne med at det er en gammel bios, og gå utifra at det er et par grader feil. Hvis du slår av "Automatisk Restart", så får du blåskjerm, antagelig. Slik slår du det av ; Egenskape for min datamaskin> avansert> Oppstart og gjenoppretting> så krysser du AV Start på nytt automatisk. Du gjør det samme, hvis du får blåskjerm, blir lettere i lengden å slippe å trykke resart knappen. Lykke til videre, og håper det hjalp! Mvh Stian Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 nei jeg har en høvelig ny skjerm (medion 19") bruker hovedsakelig pcen til spill. virker ikke som den slår seg av når jeg spiller..da kan jeg sitte i timesvis uten at den slår seg av, men med en gang jeg går på nettet eller holder på med noe annet i windows feks da slår den seg av. som sagt så er maskinen helt ny.. - Biostar nVidia NF3 - AMD athlon 3000+ - 120gb seagate 7200rpm - 1024 kingston pc333 DDR ram - geforce FX5200 - win. xp home , servicepack 2 kan dette være et driver problem av noe slag?? har prøvd å slå av "automatisk restart",men skjermen blir ikke blå... mvh carl Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 hvis det er at maskinen går varm som er problemet, hvordan sjekker jeg temperaturen? og hva er en normal temperatur?? (jeg er ganske ny med data:) mvh carl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå