Torjus Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Vil dette oppsettet virke? Alle sitt nettverk og internett vil virke? SKal alle ha auto IP? (Se bilde) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har kjørt et sånn oppsett lenge, funker fint. Bruker DHCP, men har også fast IP på noen maskiner. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Ok, så det virker 100% sikkert? Skal virke ihvertfall? Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Må bare passe på å kople med straight-through TP fra uplink-porten på switchen til router. Hvis switchen mangler uplink-port må du bruke crossover TP fra en vanlig port. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Ok, så det virker 100% sikkert? Skal virke ihvertfall? Du har faktisk fått 100% rette svar. Sjeldent for tiden... Skal virke meget fint det bare pass på om switchen har uplink eller autosense. Hvis den ikke har det så blir det og bruke crossover som det ble nevnt. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Det er en vanlig switch 8 ports Skal jeg bruke vanlig eller krysset kabel da? Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Vi kjører slikt nettverk, med trådløse routere og mer.. det fungerer bra Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Du skal bruke "rett" kabel, kryssede kabler er til å bruke mellom 2 datamaskiner (uten noen form for switch/router i mellom) edit: hvis det ikke er jeg som roter nå Endret 8. april 2005 av aspyr Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Du skal bruke "rett" kabel, kryssede kabler er til å bruke mellom 2 datamaskiner (uten noen form for switch/router i mellom) edit: hvis det ikke er jeg som roter nå Har vært borti at du må bruke kryssende kabler mellom switcher. Men vanlighvis funker det med vanlig rett kabel. Ser ikke noe grunn til at det oppsette ikke skulle funke edit: Ikke Endret 8. april 2005 av Kuffe Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Neida, det skal funke helt fint det der. Kjører samme opplegg her i heimen, og det var i alle fall bare å koble sammen og så kjøre i vei. Vær obs på at du også, dersom du ønske det, kan benytte de andre portene på routeren til enten flere switcher eller PCer. La merke til at du ikke hadde tegnet det inn på oversikten, så jeg ville bare nevne det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå