ze5400 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har sett masse flotte eksempler til VB6, men aldri noen til VB.NET. Det jeg vil gjøre er simpelthen å sende text fra en form på en datamaskin til en form på en annen. Hvordan gjør man dette? Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) jeg er ikke sikker på VB.Net, men primert legger du til en Winsock ActiveX controll, som du dereter kan sette opp på mange forskjellige måter.. Kommer også litt ann på hvordan dette skal fungere: Server -> Client (TCP) Server/Client -> Server/Client (UDP) hvor mye kan du om dette fra før? se også www.winsockvb.com ... Endret 8. april 2005 av Richard87 Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Les om TcpClient og TcpListener. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Søk på Planet Source Code etter eksempelvis Chat. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Tja, hjelp meg ikke stort. Jeg er komplett noob. Burde jeg kansje begynne med 6.0 i steden? Har sett masse enklere guider til nettverksapplikasjoner der. Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 http://www.winsockvb.com/article.php?article_id=15 <- Meget god tutorial til 6.0! Lenke til kommentar
inherit Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Her har du et VB .Net eksempel Use_Sockets.zip Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Jeg takker alle som har bidratt med svar! Jeg kommer ikke til å konvertere til 6.0 likevel. Fant nemlig en DLL som er 6.0 sin Winsock til .Net. http://www.ostrosoft.com/download/full/oswinsck.exe Med denne kan du bruke 6.0 kommadoer til .NET Tips: Deklarer denne i form load for å gjøre det enklere. EKS: Dim WithEvents Winsock As New OSWINSCK.Winsock() Da kan man bruke kommandoer med Winsock.Accep OSV. All ros til eieren av denne! Lenke til kommentar
inherit Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hadde jeg vært deg hadde jeg heller sett litt på System.Net.Sockets i .Net. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå