Gå til innhold

All-round pc til max 10 000,-

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc og ønsker tilbakeldinger på dette oppsettet. PC'en skal brukes til "vanlig" hjemmebruk (surfing, nedlastning, tekstbehandling, billedbehandling). Kommer også til å bruke den til en del enkel videoredigering og litt spilling. Men spill vil ikke være hovedaktiviteten. Maxpris er 10 000,-

Har satt sammen følgende pc

Hovedkort

MSI K8N NEO2 Platinum-54G, nForce3 250U

- 54G, Socket-939, SATA, GbLAN, ATX, AGP8X

CPU

AMD CPU Athlon-64 3000+ S-939 1.8GHz 512kB Boxed

Minne

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Harddisk

Samsung Harddisk 120.0GB 7200RPM SATA 8MB 3.5" NoiseGuard SilentSeek ImpacGuard

Skjermkort

Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128MB AGP8X,ATI9600PRO,DVI-I,TV-Out,Full-Retail

DVD brenner

Plextor 12X/4X/16X DVD+R/RW & 8X/4X/16X DVD-R/RW w/8MB W/SATA Retail

Kabinett

Aopen Case ATX Tower 350W Black Front-USB/Audio/1394 CAG1.1 24/SATA Connector

Skjerm:

Nec MultiSync LCD1770NX

Totalprisen blir ca 9500,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg ville valgt Intel socket 775 hvis jeg var deg. Jeg mener det er en mye bedre løsning til videoredigering og Grafikk / Design. Men AMD er nok konge på spill. vel, vel.....smaken er som baken, den er jo delt!

Lenke til kommentar

Jeg ville byttet ut kabinettet med et kabinett med kraftigere PSU. Evt kjøp et kabinett uten PSU, og kjøp PSU for seg selv. Syns 350W er litt lite til denne datamaskina. Hvis du ikke spiller noen krevende spill, er det vel nok, men jeg vil anbefale minst 400W i tilfelle. Vil ikke si hvilket kabinett du bør kjøpe. Det er jo som BMP sier... Smaken er som baken, den er delt.

Lenke til kommentar
Jeg ville byttet ut kabinettet med et kabinett med kraftigere PSU. Evt kjøp et kabinett uten PSU, og kjøp PSU for seg selv. Syns 350W er litt lite til denne datamaskina. Hvis du ikke spiller noen krevende spill, er det vel nok, men jeg vil anbefale minst 400W i tilfelle. Vil ikke si hvilket kabinett du bør kjøpe. Det er jo som BMP sier... Smaken er som baken, den er delt.

Takk for tipset! Hva er evt det værste som kan skje hvis jeg bruker 350W psu?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...