Skurupu Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Om du/dere vil bestå med gode karakteren og at lærerne likere deg/dere, så IKKE ha fravær! Enkelt og greit! Om dere ikke er syk da selvfølgelig, men det betyr ikke at dere bare kan være hjemme om dere kjenner en bitteliten hodepine. Dessuten gjelder det å være hyggelig til lærerne og gjerne gjøre leksene! Ikke vær rebell eller noe sånt! Det kan dere være på fritiden! Jeg bestod med knallgode karakteren og jeg gjorde egentlig ingenting. Jeg var bare hyggelig og voksen, og det er det lærerne liker. Lærere skal legge vekt kun på faglig kompetanse. Dessvære er det veldig få lærere som gjør dette. Unntaket er realfaglærerene. Faget er veldig skriftlig og du får den karakteren du fortjener utifra prøvene dine. Andre fag er svært subjektive og lærerene baserer mye på hvor mye de liker deg som person. Noe som er helt feil. Jeg har alt for dårlig karakter i flere fag nettopp på grunn av mine noe spesielle meninger, og det at jeg tør å si i mot lærerene. Dette liker de ikke, og det går utover karakterene dine. Hele det norske skolesystemet er korrupt! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Noe sant i det du sier der. Bråkete elver bl.a. får alltid dårlige karakterer selv om de kanskje gjør det bra på prøver. I engelsk (vk1, går selv vk2) så presterer jeg vel gjennomsnittlig, men likevel får jeg bare 5 og 6 på alle prøver. Jeg kan sitte halvparten så lenge som alle andre, skrive halvparten så mye, og likevel få bedre karakter. Men så er jeg gullungen til læreren av en eller annen grunn, så jeg får aldri noe pes. Gjør ikke noe om jeg levere 1 mnd. etter frist, ingen anmerkning. Jeg hadde en god unnskyldning torsdag 13. mai (hadde hatt våkenatt 12.). Sa pga. asfaltarbeide utenfor huset mitt kom jeg meg ikke avgårde før klokka 9 Norsklæreren min gikk 5 på... Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hvorfor skal mann ha unnskyldninger? Å si at du var syk eller at du skulka gir deg fortsatt like mye fravær... Har flere ganger sagt rett til læreren at jeg ikke gadd å komme på skolen. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Men uansett så gjelder det å være hyggelig. Uansett hva det gjelder om det så er skole eller arbeidsplass. Folk liker deg bedre om du er hyggelig. Min skole var litt annerledes. Jeg synes det var en knallbra skole for lærerne brydde seg en del om faglig kompetanse og om vi kom til å bli flink til det vi holdt på med i en eventuell jobb senere. Vi la også masse vekt på å arbeide på skolen som på en arbeidsplass. Service-innstilling og alt det der! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hvorfor skal mann ha unnskyldninger? Å si at du var syk eller at du skulka gir deg fortsatt like mye fravær... Har flere ganger sagt rett til læreren at jeg ikke gadd å komme på skolen. Å inrømme at du skulker er jo som å be om å få et dårlig rykte hos læreren. At læreren oppfatter deg som en seriøs elev, som tar skolen på alvor er mye bedre enn at han/hun oppfatter deg som en unnasluntrer. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) hater at alle jenter sier: "åhh, jeg har så fæle menstruasjonssmerter..." synd at de har mensen hele året rundt i følge de selv da x] Kjett om læreren "følger" med på syklusen deres også haha Endret 30. mai 2005 av espennyh Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 haha.. Jeg skal få mamma til å skrive i meldingsboken.. "Ola Hadde mensenSmerter i dag og tok fri de 3 første" Han kan jo ikke klage på det.. tenk om jeg har mensen da!? Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Går på VGS og må selv ha kontroll på eget fravær. Læreren spør før eller siden om hvor mye fravær vi har hatt dette halvåret, og har jeg hatt syv, svarer jeg at jeg har vært borte i tre dager. Så simpelt er det Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Alltid bra å ha en tannlegebok liggende Endret 25. januar 2010 av Eik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå