Flames Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 De gangene jeg forsover meg/kommer for sent så sier jeg det bare rett ut, jeg. "Eg førrsøv meg, ska ikkje skje igjen.." Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 De gangene jeg forsover meg/kommer for sent så sier jeg det bare rett ut, jeg. "Eg førrsøv meg, ska ikkje skje igjen.." Antar at du går på videregående? Der trenger man ikke å unnskylde seg for alt. Der er fravær fravær, enkelt og greit. Lærerne driter vel i om du har vært syk, hatt kjøretime osv. Men du må nok svare for deg om det skjer ofte Lenke til kommentar
Flames Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Gnomens: Ja, jeg vet. Fravær er fravær på VGS - men de spør bestandig om hvorfor jeg kommer for sent. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 På ungdosmskolen er det mye verre, ja. Der må man (hvertfall på skolen vår) ha merlding for alt; fravær, forsent komming osv. Videregående er jo ikke obligatorisk skole så der er det jo lettere. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Elorfin: Det er kun terminene du har i tiendeklasse som teller noe særlig, ellers kan du skulke så mye du vil i både åttende og niende (men siden det er ungdomsskole vil man få problemer (innkalt til møter, foreldre som whiner osv ) etter å ha skulka en del.) Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Men om du dropper alle di andre skoledagene, utenom termin-prøvene, går du jo glipp av en del. Det fører igjen til at du får dårlig på prøver, og orden... Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Elorfin: Det er kun terminene du har i tiendeklasse som teller noe særlig, ellers kan du skulke så mye du vil i både åttende og niende (men siden det er ungdomsskole vil man få problemer (innkalt til møter, foreldre som whiner osv ) etter å ha skulka en del.) selfølgelig vet jeg det , men hvis man dropper alt i 8. og 9. vil man jo glipp av ganske mye og vil sansynelighvis gjøre det dårlig i 10. klasse. Jeg må innrømme at jeg har ganske høyt fravær, er ikke sikker på hvor mange av de som er gyldig fravær, men shit au! Hvis jeg har veldig lyst til å skulke, får jeg altid mamma til å skrive en melding dagen etterpå uansett. Bare å ligge en time i sengen å "ha vondt i hodet" når hun kommer hjem fra jobb Lenke til kommentar
akarno Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Det er en i klassen min som har tre meldingsbøker.En som han selv skriver i, en som bestemoren skriver i og en som faren skriver i. Simen Lenke til kommentar
Wobokel Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Det er en i klassen min som har tre meldingsbøker.En som han selv skriver i, en som bestemoren skriver i og en som faren skriver i. Simen yeah baby Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) "jeg forsov meg?" Edit: hvis lærern spør hvorfor du kommer forseint kan du jo si : "klokka mi går ikke fortere" Endret 27. mai 2005 av Gohan Lenke til kommentar
Feh Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Går du på vgs har du kanskje egenmeldingssystem? (Det har vi, vi styrer fraværet selv). Går du på ungdomskolen eller ikke kan styre fraværet ditt selv er det værre. Bare si du var syk. Læreren har INGENTING med hvorfor du var borte fra skolen. Sålenge du leverer egenmelding, eller har melding fra foreldre har ikke læreren noe mer med det å gjøre. Skal du på død og liv ha en unnskyldning er disse klassiske, men funker alltid: -Feber -Kvalme -begge deler -Omgangssyken -Influensa -Hjernerystelse etter et fall Går siste året almenn på videregående, og jeg har 12 dager og 25 timer fravær dette HALVåret Endret 27. mai 2005 av Feh Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 En i klassa mi sa en dag: "Tryna på sykkel" Værste Unnskyldningen jeg har hørt, da han kom inn utbrøt det fra en annen i klassa: "Jaa? bare lå du der da eller?" ahah:D Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Går siste året almenn på videregående, og jeg har 12 dager og 25 timer fravær dette HALVåret Går VK1 allmenn, og har i løpet av hele skoleåret ca. 15 dager og 52 timer i fravær. Denne terminen har jeg vel 10 dager og 27 timer. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Går siste året almenn på videregående, og jeg har 12 dager og 25 timer fravær dette HALVåret Går VK1 allmenn, og har i løpet av hele skoleåret ca. 15 dager og 52 timer i fravær. Denne terminen har jeg vel 10 dager og 27 timer. mener dere ikke 13 dager - 1 time og 11 dager - 3 timer? eller ikke? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg forsov meg, så måtte jeg til tannlegen, og etter det gidda jeg ikke gå på skolen fordi det var så sent utpå dagen. Eller den klassiske "Jeg var syk" (et tips som virker hvis du har forsovet deg: ta et tomt tannlegetimekort, fyll ut dato og klokkeslett og gi til læreren ) Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Går siste året almenn på videregående, og jeg har 12 dager og 25 timer fravær dette HALVåret Går VK1 allmenn, og har i løpet av hele skoleåret ca. 15 dager og 52 timer i fravær. Denne terminen har jeg vel 10 dager og 27 timer. mener dere ikke 13 dager - 1 time og 11 dager - 3 timer? eller ikke? Fråværet blir oppgitt i både dagar (heile dagar du har vore vekk), og timar (enkelttimar du har vore vekk) Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Lærerene har ikke rett til å vite grunnen til fravær. Du kan rett og slett si "det har ikke du noe med". Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Off topic: Tittelen, det riktige er: "Gode unnskyldninger for å ikke ha vært på skolen" Ellers bra Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Om du/dere vil bestå med gode karakteren og at lærerne likere deg/dere, så IKKE ha fravær! Enkelt og greit! Om dere ikke er syk da selvfølgelig, men det betyr ikke at dere bare kan være hjemme om dere kjenner en bitteliten hodepine. Dessuten gjelder det å være hyggelig til lærerne og gjerne gjøre leksene! Ikke vær rebell eller noe sånt! Det kan dere være på fritiden! Jeg bestod med knallgode karakteren og jeg gjorde egentlig ingenting. Jeg var bare hyggelig og voksen, og det er det lærerne liker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå