Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Gode Unskyinger får ikke vært på skolen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vet dere om noen gode unskylinger hvis læreren spør hvorfor jeg ikke har kommet på skolen den dagen? post alle gode unskyldinger vær så snill :blush:

1. Du kan si at du var å snakka med en lærer om noe privat

2. du kan si at du hater skolen og at du bare dreit i skolen den dagen

3. Du kan si at du har glemt melding (si det hver dag han/hun spør)

4. Overse læreren

5. Drep læreren og si at det var noen andre så finner ingen du at du var borte

Anbefaler 1eren

Lenke til kommentar
Sei det som det er.

Har du vore vekk, så skal du ha fråvær.

Det er det man vil unngå da :shrug:

Forresten en gang våkna jeg ikke av vekkerklokka og våkna over 2 timer senere etter skolen begynte. Tror lærerne dreit i det. Er aldri syk så jeg får jo ikke noe fri :cry:

Lenke til kommentar

Det er jo en vesentlig forskjell på gyldig og ugyldig fravær.

For ungdomsskoleelever er det dessuten mye vanskeligere å bortforklare fravær du ikke har dekning for. Da er man under 18 år gammel, og kan ikke skrive meldinger angående eget fravær.

Lærerne på ungdomskolen som sendte meg ut i verden var grådi strenge med kontroll av fravær

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ikke det helt store poenget til å bortforklare fravær.

Likevel, tre forslag:

1. Har vært hos rådgiver/rektor/helsesøster.

2. Gni deg i øynene til du får tårer og begynner å svi, forkler deretter til læreren din at det har vært begravelse i familien.

3. Si til læreren at du alltid pleier å finne på gode unskyldninger, men desverre har du ingen i dag.

Lenke til kommentar

Eller så sier du kort og godt noe slikt som at ja, du var borte og nei, det har ikke skolen noe med. Fravær er fravær, uansett årsak.

(En annen ting er fravær som ikke skal føres, f.eks. ved kronisk sykdom, politsk/idrettslig arbeid på nasjonalt eller regionalt plan osv).

Lenke til kommentar
Det er jo en vesentlig forskjell på gyldig og ugyldig fravær.

Det er det skolen vil at du skal tro, fordi de vil forhindre skulking. Det er ikke noe som heter dette, og fravær er fravær, enkelt og greit. Hvorfor du har vært borte er din sak ene og alene, og det er det kun du (evt foreldre/verge dersom du er umyndig) som har noe med.

Lenke til kommentar

hehe, har saa mange at.... Laereren min paa GK elektro var en typisk elektrolaerer, foerste dagen da vi gikk igjen regler innfoerte han standarden for fravaer: "Gutter! Naar det kommer til fravaer saa maa dere ha en god unskylding (lege, begravelse etc.) eller en j*vlig god loegn. Dagen etter kom en som hadde gatt samme klassen i fjor for seint. "Hvorfor er du for seint a?"

"Det var noen asfaltleggere som kasta asfalt paa meg" "OK, sitt ned" Var jo som regel ikke noe problem aa slippe skole da vi skrev meldingene vaare selv, men dette hjalp jo naar vi ikke ville ha bokfoert fravaer.

De paa ungdomskolen kan evt. si at de ikke kan forklare hvorfor de var borte fordi dette er hemmeligstemplet av staten eller noe i den mollen.

Endret av oifind
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...