Anonym234 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg har vært i begravelse Den er så bra. Vi måtte be skritflig om fri når vi skulle i begravelse.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Håper ikke du dropper dager der du har norsk. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg har vært i begravelse Den er så bra. Vi måtte be skritflig om fri når vi skulle i begravelse.. Er litt enklere når man er 18 Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Yup, det er sant. Heldigvis er jeg ferdig med skole Syns jeg har bra norsk i dag, jeg Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 vet dere om noen gode unskylinger hvis læreren spør hvorfor jeg ikke har kommet på skolen den dagen? post alle gode unskyldinger vær så snill 1. Du kan si at du var å snakka med en lærer om noe privat 2. du kan si at du hater skolen og at du bare dreit i skolen den dagen 3. Du kan si at du har glemt melding (si det hver dag han/hun spør) 4. Overse læreren 5. Drep læreren og si at det var noen andre så finner ingen du at du var borte Anbefaler 1eren Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 du kan sei at du er sjuk og Fake signaturen på melding fra foreldra dine Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Husker jeg unskyldte meg en morgen da jeg kom 2 timer for sent med røykefot. Læreren lo godt hvertfall Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 dersom du er over 16: biløvelseskjøringstimer (eller no) Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Få besteforeldre eller en kul tante/onkel til å skrive i meldingsboka Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Sei det som det er. Har du vore vekk, så skal du ha fråvær. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Sei det som det er.Har du vore vekk, så skal du ha fråvær. Det er det man vil unngå da Forresten en gang våkna jeg ikke av vekkerklokka og våkna over 2 timer senere etter skolen begynte. Tror lærerne dreit i det. Er aldri syk så jeg får jo ikke noe fri Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Sei det som det er.Har du vore vekk, så skal du ha fråvær. Man får jo fravær selvom man har med melding fra foreldre da? Det fikk iallefall vi. Fravær er fravær. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Man får jo fravær selvom man har med melding fra foreldre da?Det fikk iallefall vi. Fravær er fravær. Nettopp. Lenke til kommentar
grill Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Det er jo en vesentlig forskjell på gyldig og ugyldig fravær. For ungdomsskoleelever er det dessuten mye vanskeligere å bortforklare fravær du ikke har dekning for. Da er man under 18 år gammel, og kan ikke skrive meldinger angående eget fravær. Lærerne på ungdomskolen som sendte meg ut i verden var grådi strenge med kontroll av fravær Lenke til kommentar
pæren Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Ser ikke det helt store poenget til å bortforklare fravær. Likevel, tre forslag: 1. Har vært hos rådgiver/rektor/helsesøster. 2. Gni deg i øynene til du får tårer og begynner å svi, forkler deretter til læreren din at det har vært begravelse i familien. 3. Si til læreren at du alltid pleier å finne på gode unskyldninger, men desverre har du ingen i dag. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 halvparten av de tinga som er nevnt her må man ha med skriftlig lapp og sånn..ivertfall på min skole. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Eller så sier du kort og godt noe slikt som at ja, du var borte og nei, det har ikke skolen noe med. Fravær er fravær, uansett årsak. (En annen ting er fravær som ikke skal føres, f.eks. ved kronisk sykdom, politsk/idrettslig arbeid på nasjonalt eller regionalt plan osv). Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det er jo en vesentlig forskjell på gyldig og ugyldig fravær. Det er det skolen vil at du skal tro, fordi de vil forhindre skulking. Det er ikke noe som heter dette, og fravær er fravær, enkelt og greit. Hvorfor du har vært borte er din sak ene og alene, og det er det kun du (evt foreldre/verge dersom du er umyndig) som har noe med. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Håper ikke du dropper dager der du har norsk. Du er ikke den eneste som tenkte tanken nei Edit: Leif Endret 11. mai 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) hehe, har saa mange at.... Laereren min paa GK elektro var en typisk elektrolaerer, foerste dagen da vi gikk igjen regler innfoerte han standarden for fravaer: "Gutter! Naar det kommer til fravaer saa maa dere ha en god unskylding (lege, begravelse etc.) eller en j*vlig god loegn. Dagen etter kom en som hadde gatt samme klassen i fjor for seint. "Hvorfor er du for seint a?" "Det var noen asfaltleggere som kasta asfalt paa meg" "OK, sitt ned" Var jo som regel ikke noe problem aa slippe skole da vi skrev meldingene vaare selv, men dette hjalp jo naar vi ikke ville ha bokfoert fravaer. De paa ungdomskolen kan evt. si at de ikke kan forklare hvorfor de var borte fordi dette er hemmeligstemplet av staten eller noe i den mollen. Endret 12. mai 2005 av oifind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå