Gå til innhold

The Hoary HedgeHog is Here

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja. det er sant. men det så ikke så veldig bra ut utifra bildene av dekstopen. den så liksom så vanlig ut.

Hva har skjermskudd av desktop med hvordan en distro er?

Hmm, distro X hadde en standard bakgrunn som jeg ikke likte. Da må den være dårlig. :no:

Lenke til kommentar
kan man oppdatere med apt-get dist update eller noe? jævlig kjipt å legge inn alt på nytt

Denne guiden går gjennom oppgradering fra Warty: http://www.osnews.com/story.php?news_id=9098 .

noen som har prøvd dist-upgrade? jeg ser noen sider sier at man må skifte til utf8 først, noen sier man må fjærne alle backports (som er sinnsykt mange hos meg), og noen sier at de ikke forberedte en dritt. jeg har lite muligheter for backup der jeg er nå, men har veldig lyst til å sette i gang..

Lenke til kommentar
kan man oppdatere med apt-get dist update eller noe? jævlig kjipt å legge inn alt på nytt

Denne guiden går gjennom oppgradering fra Warty: http://www.osnews.com/story.php?news_id=9098 .

noen som har prøvd dist-upgrade? jeg ser noen sider sier at man må skifte til utf8 først, noen sier man må fjærne alle backports (som er sinnsykt mange hos meg), og noen sier at de ikke forberedte en dritt. jeg har lite muligheter for backup der jeg er nå, men har veldig lyst til å sette i gang..

Backportsene kommer fra Hoary-arkivet, og vil bli automatisk oppgradert.

Lenke til kommentar
okay. gidder ikke å laste ned via torrent program jeg.

Gjør det! Hvis du absolutt skal laste det ned, bruk torrents! Da sparer du serveren for unødvendig bruk av båndbredde, pluss at det blir flere alternative nedlastskilder, som igjen øker hastigheten all over.

Lenke til kommentar
ja. det er sant. men det så ikke så veldig bra ut utifra bildene av dekstopen. den så liksom så vanlig ut.

Det ser vel ut som ein litt modifisert GNOME? Kva forventar du? At kva distro skal ha ein totalt tweaka dektop som gjer at ein kan sjå kva for distro det er berre på desktopen?

Folk som bedømmer ein distro utifrå desktopen er ikkje komt ut av Windows-tankegangen endå, der grafisk grensesnitt = OS

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
helt sikker på at det ikke er en RC versjon som har blitt sluppet i dag da. ser ut sånn på de fleste Mirrorsene jeg sitter å ser på nå. Hoary RC-Install står det.

Ver så snill å bruk spørsmålsteikn der det skal vere. Er så vanskeleg å forstå setningane ellers.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Du syter jo værre enn en baby wil! Er det så vanskelig at folk gjerne vil kunne lese det du skriver uten å måtte lese ting 3-4 ganger? For det er faktisk slitsomt å lese ting uten spørsmålstegn o.l. Du kan likegodt prøve å gjøre noe med det, for objorkum er nok ikke den eneste som reagerer.

Lenke til kommentar
å dævven, slutt å klag. dere skjønner hva jeg mener. men da kan sikkert noen svare meg på hvorfor det står RC-Install da?

Fordi alle mirrorsene ikke er oppdatert ennå... Det er mindre enn en dag siden Ubuntu Hoary ble sluppet.

Lenke til kommentar

De fleste oppdaterte speilene for øyeblikket er nok torrentseeds, ikke ftp-servere. Bittorrent har jo kommet for å bli, men om du er redd for ny teknologi så bør du nok tåle å vente den tiden det tar før speilene er oppdaterte.

Det du kan gjøre er å laste ner et rc-iso og kjøre distupgrade etterpå.

Lenke til kommentar
nja, det spørs jo litt hva man gjør det til det da. Slackware er jo bra det å da. synes det er den beste Linuxen jeg har prøvd, men om jeg får sjansen en gang så skal jeg prøve Ubuntu også. får se det litt an.

"Linuxen" faktisk'

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...