Terrasque Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Ubuntu 5.04, Hoary Hedgehog, er sluppet! i386 install torrent, andre install filer er her og her. Lenke til kommentar
kiios Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 jeg venter heller til jeg får den tilsendt Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Helt døtsdigg distro, alt bare funker "out of the box", wlan, hilbernate, osv og den kjører lett på min 400mhz/196mb laptop. Har kommet et par nye aplikasjoner, f.eks en som gjør det enda enkler (enn synaptic) å instaler programmer. Du får se menyen og kan krysse av på de programmene du vil ha der. Snakk om brukervenlig distro, bare man får på plass multimediastøtten(gstreamer-plugins, mozilla-mplayer, java). Mplayer er ikke lenger kompilert med sse2 så nå slipper jeg å kompiler den selv!! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Den bruker vel ikke autopackage, vel? Lurer på om det snart kommer noen distribusjoner med det preinstallert. Noen som vet om autopackage har kommet så langt at de er brukenes til det? LessThenJake: Kommer det med MP3-støtte ut av boksen? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Kommer ikke med mp3-støtte, men instalerer du gstreamer-plugins som ligger i pakkesystemet avhenger den av alle nødvendige frie multimedia ting. programmet jeg snakket om ser slik ut Ikke så nyttig for oss proffer, men sikkert veldig bra for en nybegynner! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hvordan er norskstøtten, da? Fullstendig norsk språk? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har ikke funnet noen vesentlige progammer som ikke er på norsk, og de få tingene som ikke er på norsk er på engelsk! Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jo foresten, sjekket litt, både firefox og open office er på engelsk, men med orbørker instalert. Norsk firefox ligger i pakkesystemet. Alt av gnome-applikasjoner og menyer og slikt er bra oversatt. Ble overrasket da gnomde2, plutselig var på norsk.(FC3-pakke egentlig). Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Kjekk distro dette her. Har ikke testet så veldig mye, men har satt opp LTSP på den og har ikke hatt noen problemer overhodet. Veldig ålreit at alt funker "out of the box". Endret 8. april 2005 av Svendheim Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har kjørt Ubuntu Hoary i fire måneder og har vært rock stable hele tiden. Final-releasen finner all hardwaren på alle fire PC'er jeg har prøvd den på. Super distro! Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 kan man oppdatere med apt-get dist update eller noe? jævlig kjipt å legge inn alt på nytt Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 stor pågang på serverene nå regner jeg med. får dårlig hastighet her. tenkte jeg skulle se hva det var for noe. men utifra Skjermbildene så ser det ikke så overbevisende ut at det gjør noe. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 kan man oppdatere med apt-get dist update eller noe? jævlig kjipt å legge inn alt på nytt Denne guiden går gjennom oppgradering fra Warty: http://www.osnews.com/story.php?news_id=9098 . Lenke til kommentar
comicz Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Skjermbildene forteller vel ikke mye uansett? Ubuntu er i hvert fall meget bedre til "hverdagslig bruk" enn Slackware-barnet ditt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 nja, det spørs jo litt hva man gjør det til det da. Slackware er jo bra det å da. synes det er den beste Linuxen jeg har prøvd, men om jeg får sjansen en gang så skal jeg prøve Ubuntu også. får se det litt an. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Skjermbildene så ser det ikke så overbevisende ut at det gjør noe. Et skjermbilde sier vel ikke nødvendigvis en dritt om distribusjonen, det burde tilogmed du vite. OT: Jeg elsker Ubuntu Gleder meg til å kunne oppgradere når jeg omsider kommer hjem til maskina mi. Har også et par laptop'er som skal testes ut med Hoary, siden de fleste sier ting har det med å fungere veldig bra ut av boksen. I'm happy Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Er dette hele 5.04? år.måned Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 ja. det er sant. men det så ikke så veldig bra ut utifra bildene av dekstopen. den så liksom så vanlig ut. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 stor pågang på serverene nå regner jeg med. får dårlig hastighet her. Det er derfor de legger ut torrenter også. Bruk bittorrent så unngår du serverbelastning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå