_tHokA_ Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Er så mange som driver med overklokking. Presser ut alt av den lille stakkars CPU som sitter der. Men er det noen som har prøvd å gå andre veien? underklokke? Sjekke hvor langt ned man kan komme? Ikke at maskinen blir så bra av å underklokke, men bare teste sånn en liten stund for å sjekke hva man får på 3DMark2k1 f.eks Noen sier: haha, jeg underklokket min 3.2GHz til 200MHz.... joho.. hehe Endret 8. april 2005 av _tHokA_ Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Ser overhodet ikke noen vits i dette. Det ligger ikke noen begrensning i å klokke nedover, men oppover. Og minste ytelsen du kan få er rett og slett at maskinen ikke fungerer. Den eneste grunnen jeg ser til å underklokke maskiner er om du vil f.ex. lage en passivt kjǿlt filserver eller noe i den tralten. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Er faktisk begrensninger hva den kan underklokkes også. Det skal stemme med Vcore på cpu og sammenhenig. Kan underklokke cpuen for å få ned temperaturen hvis du ikke skal bruke pcen kanskje bare til små ting som musikk eller noe annet. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Man kan underklokke for å få en vifteløs kjøler løsning! Passiv kjøling altså. Til pc'er som skal brukes til ting som nevnt over! Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 begrensningen ligger vel i bios-softwaren, hvor langt ned de har "tillatt" Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Så hvordan underklokker man da? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 man stiller ned FSB og/eller multiplier - hvis det er opplåst. hvis du har intelprosessor og hovekort med intel-chipset, kan du høyst sansynlig ikke underklokke pga begrensninger i bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå