FireNacho Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Jeg har store problemer med å få PS2en min online med mitt nye Canal Digital abbonement. Jeg lurer på om det er noen her som også har Canal digital og har hatt noe av det samme problemet. Problemet er at PS2 verken har lyst til å ta imot DHCP eller DNS. Jeg har prøvd å sette ipen til statisk, da bare hopper den videre til DNS test og feiler der. Har prøvd mange DNSer, canal digital sin, telenor, Ngt og NTNU sin. Ingen funker. Ps2en står i en switch sammen med 3 andre PCer som er på nett. Jeg har prøvd å koble PS2en direkte inn i routeren men det samme problemet der. Videre kommer jeg ikke inn på routeren for å titte på oppsettet (har mailet Canal Digital om dette). Jeg bruker straight through TP som det står i manualen men jeg har også prøvd krysset. Lyset på switchen lyser når jeg kobler til TP til ps2en men den blinker ikke noe særlig. Tips? Edit: Eneste jeg kan komme på er at ps2 nettverkskortet er herpa, men jeg har ikke herja noe særlig med det. Dessuten har jeg en harddisk jeg botter ps2en fra koblet til nettverkskortet og den funker fint. Og ja jeg har prøvd å ta ut harddisken og confe nettverket, akkurat det samme. Endret 8. april 2005 av FireNacho Lenke til kommentar
Snake Eater Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Har Canal Digital og PS2 Online, men jeg hadde ikke noe problemer med sette det opp. Eneste var at i ettertid mådte jeg åpne porter i routeren for å conecte til andre. Jeg valgte Automatisk DNS og dynamisk IP adresse. Min er koplet direkte til en router å så videre til et modem. Sjekk om det er brudd i kabelen som fulgte med, bruk et multimeter. Prøv også å bytte ut kabelen med en annen hvis du har. Prøv også å finne ut så mye som mulig om routeren din. Gå gjerne på hjemmesiden til fabrikanten og sjekk for firmware opdateringer eller en nyere manual. Lenke til kommentar
FireNacho Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Kabelen funker, har testet det med en kabeltester. Jeg har også prøvd mange forskjellige. Har du også ett Terayon 720x modem? Det står ikke noe om standard passord på sidene deres, og man må kontakte canal digital for å få en bruker til sidene deres slik at man kan laste ned enda flere guider (teit). Jeg har også kontaktet canal digital via mail og spurt om dette men de har ikke svart enda. Hvis du har ett Terayon modem, hva er standard passordet? og hvordan koblet du deg til det? For jeg kommer meg ikke inn via web grensesnitt ihvertfall. Lenke til kommentar
Snake Eater Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Har aldri trengt noe passord til modemet mitt, og aner ikke hva slags modell det er. Problemet ligger nok i routeren din. Hva slags router har du? Vanligvis får du tilgang til den ved å taste inn Ip adressen til pc'en din untatt de siste sifrene, i nettleseren din. F.eks "162.143.0.1" (din ip). Bruker Dlink router selv. Endret 11. april 2005 av Snake Eater Lenke til kommentar
FireNacho Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Står bare Terayon 720x modem i leiligheten min, så det er "ruteren". Jeg har prøvd å gå inn på IPen jeg får DHCP av på web, det funker dårlig. Men jeg skjønner det ikke, jeg skal få DHCP og DNS selvom det er sperra for noen småting. Lenke til kommentar
Snake Eater Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har ikke vært borti modem og router i ett før. da bør du nok spørre canal digital som du har gjort. Det burde følge med en manual, ellers så finnes den kanskje på nett. Har ingen flere tips, sorry. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå