bajazzo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hei Har ADSL fra Telenor og trådløs router fra 3Com. Har satt modem fra Telenor som bridge (Thomson) og registrert brukernavn og passord i oppsett på 3Com. Internett fungerer. Download med BitTornado går imidlertid slow, har forsøkt meg på å åpne porter, men det ser ikke ut til å fungere, så jeg trenger litt hjelp her. I BT-klienten har jeg satt port-range fra 10000-10010 og samme porter har jeg åpnet i 3Com ("service ports"). Har funnet ip-adressen og lagt denne inn som "virtual server ip-adress". I oppsett for 3Com er DHCP aktivert og gitt et intervall med ip-adresser. Leser noen steder at man må sette fast ip, stemmer dette? Håper noen kan gi meg tips til hva som evt. er feil. Brannmur i Windows er slått av. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har du gjort noen av tipsene som står på denne siden? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Alternativt lest denne guiden? Når det gjelder fast IP-adresse, så er dette mulig på min 3Com-router ved å gå inn på Lan Settings - DHCP Clients List, og krysse av for Fix bak den maskinen som skal ha fast IP-adresse. Hvis du ikke setter fast IP-adresse, så kan du risikere at maskinen får en annen IP-adresse neste gang du starter den, og da vil den adressen du har konfigurert under "Virtual Server IP Address" være ugyldig. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Er dette lan ipen (192.168.1.xxx) det er snakk om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå