Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter i 3Com Office Connect

Anbefalte innlegg

Hei

Har ADSL fra Telenor og trådløs router fra 3Com. Har satt modem fra Telenor som bridge (Thomson) og registrert brukernavn og passord i oppsett på 3Com. Internett fungerer.

Download med BitTornado går imidlertid slow, har forsøkt meg på å åpne porter, men det ser ikke ut til å fungere, så jeg trenger litt hjelp her.

I BT-klienten har jeg satt port-range fra 10000-10010 og samme porter har jeg åpnet i 3Com ("service ports"). Har funnet ip-adressen og lagt denne inn som "virtual server ip-adress".

I oppsett for 3Com er DHCP aktivert og gitt et intervall med ip-adresser. Leser noen steder at man må sette fast ip, stemmer dette?

Håper noen kan gi meg tips til hva som evt. er feil. Brannmur i Windows er slått av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternativt lest denne guiden?

Når det gjelder fast IP-adresse, så er dette mulig på min 3Com-router ved å gå inn på Lan Settings - DHCP Clients List, og krysse av for Fix bak den maskinen som skal ha fast IP-adresse. Hvis du ikke setter fast IP-adresse, så kan du risikere at maskinen får en annen IP-adresse neste gang du starter den, og da vil den adressen du har konfigurert under "Virtual Server IP Address" være ugyldig.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...