perkh Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Reiser endel, og har med meg min bærbare. Finnes det et sted på nettet hvor man kan sjekke hvor det befinner seg et trådløst nettverk som man kan koble seg på? Kan ofte være på mindre plasser, og det kan på forhånd være kjekt å sjekke hvor i byen man gå for å finne et sted å "hooke" seg opp. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Tror du du har lov til å drive å snylte nett fra andre?! Neida.. Men tror desverre ikke en slik liste er å oppdrive Lenke til kommentar
perkh Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Hehe...glemte vel å skrive "lovlig" i meldingen. Grunnen til meldingen var at jeg på et eller annet sted (Dagbladet på nett?...eller noe sånt..) så en oversikt over trådløse nettverk. Statoil har jo begynt å tilby dette på sine stasjoner rundt omkring...det var noe sånt jeg var på jakt etter. Lenke til kommentar
Bernt Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Statoil sine er vel ikke gratis. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 tja, du har jo denne listen som ikke finnes. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Vel, en liste over "private" nett som ligger åpent er uansett ulovlig ihht datatilsynet. Men en liste over firma som Telenor, Statoil ol. som gir ut ofentlig WLAN finnes vel ett eller annet sted. Iallefall vært borte i en slik. [EDIT] opps. litt treg jeg. Endret 8. april 2005 av Big_JJ Lenke til kommentar
Battone Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Her jeg bor er det ca 5 åpne nett... Dette finner jeg med min bærbare pc... Så jeg tipper du kan gå gjennom Narvik uten å miste nett.. Lenke til kommentar
perkh Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Takk, el_cash!! Det var en slik lovlig liste jeg var på jakt etter. Håper bare den blir oppdatert! Lenke til kommentar
DjN9o Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Dette må testes ut Men er de ikke passordbeskyttet? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Intel har en oversikt over hele verden. Tror ikke den er like komplett i Norge som Dagbladet sin liste, men verdt en titt: http://intel.jiwire.com/hot-spot-directory...&country_id=162 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Vel, en liste over "private" nett som ligger åpent er uansett ulovlig ihht datatilsynet. Men en liste over firma som Telenor, Statoil ol. som gir ut ofentlig WLAN finnes vel ett eller annet sted. Iallefall vært borte i en slik. [EDIT] opps. litt treg jeg. Hmm, jeg er ikke noen lovekspert, men hvorfor er dette ulovlig? Dette er uansett informasjon som er åpent tilgjengelig når man er i nærheten, og kan vel i de fleste tilfeller ikke kobles direkte til noen person? Lenke til kommentar
T_ac_S Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Sjekk denne linken, her er en oversikt over åpne nettverk du har lov til å koble deg til. Denne siden er basert på at "vanlige" mennesker legger inn sin basestasjonsinfo og tilbyr å dele sitt nett med deg. PS: Det at disse menneskene gjør dette av egen fri vilje og uten kostnader for deg, betyr ikke at du kan herje villt! Bruk VETT! http://www.norwaywireless.net/ Lenke til kommentar
benz Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Kanskje her? http://www.hotspothaven.com/ Endret 8. april 2005 av benz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå