Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oversikt over hvor det finnes trådløse nettverk?

Anbefalte innlegg

Reiser endel, og har med meg min bærbare. Finnes det et sted på nettet hvor man kan sjekke hvor det befinner seg et trådløst nettverk som man kan koble seg på? Kan ofte være på mindre plasser, og det kan på forhånd være kjekt å sjekke hvor i byen man gå for å finne et sted å "hooke" seg opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe...glemte vel å skrive "lovlig" i meldingen. Grunnen til meldingen var at jeg på et eller annet sted (Dagbladet på nett?...eller noe sånt..) så en oversikt over trådløse nettverk. Statoil har jo begynt å tilby dette på sine stasjoner rundt omkring...det var noe sånt jeg var på jakt etter.

Lenke til kommentar

Vel, en liste over "private" nett som ligger åpent er uansett ulovlig ihht datatilsynet. Men en liste over firma som Telenor, Statoil ol. som gir ut ofentlig WLAN finnes vel ett eller annet sted. Iallefall vært borte i en slik.

[EDIT] opps. litt treg jeg.

Endret av Big_JJ
Lenke til kommentar
Vel, en liste over "private" nett som ligger åpent er uansett ulovlig ihht datatilsynet. Men en liste over firma som Telenor, Statoil ol. som gir ut ofentlig WLAN finnes vel ett eller annet sted. Iallefall vært borte i en slik.

[EDIT] opps. litt treg jeg.

Hmm, jeg er ikke noen lovekspert, men hvorfor er dette ulovlig? Dette er uansett informasjon som er åpent tilgjengelig når man er i nærheten, og kan vel i de fleste tilfeller ikke kobles direkte til noen person?

Lenke til kommentar

Sjekk denne linken, her er en oversikt over åpne nettverk du har lov til å koble deg til. Denne siden er basert på at "vanlige" mennesker legger inn sin basestasjonsinfo og tilbyr å dele sitt nett med deg.

PS: Det at disse menneskene gjør dette av egen fri vilje og uten kostnader for deg, betyr ikke at du kan herje villt! Bruk VETT!

http://www.norwaywireless.net/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...