Skrollan Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Har tenkt og oppgradere pcen min litt med følgende??? Hovedkort Skermkort (x2) socet 512 MB RAM er dette greit til 7.5k??? noe jeg bør endre??? takker for alle innspill og svar Endret 8. april 2005 av Skrollan Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Skal du kjøre SLI må du nok velge skjermkort fra Nvidia . Og for å få nytte av dette bør du ikke kjøpe noe under 6800GT . Så vidt jeg kan huske yter 1 stk 6800GT like bra som 2 stk 6600GT . Så budsjettet ditt bør nok økes hvis du skal kjøre SLI . Ati sine kort kan ikke kjøres i SLI . Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 hvor mye bør jeg satse da 10k??? har du noen anbefalinger til oppsett??? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Er ikke SLI oppskrytt/hypet? Lenke til kommentar
War Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) 1 bra skjermkort. 1 GB ram min anbefaling pga i SLI vil man bruke eksta penger for å øke ytelsen men her burde du heller bruke disse pengene på bedre CPU /PSU eller ram På skjermkort som kan kjøres i SLI skal det stå det . Endret 8. april 2005 av War Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 så det er bedre å ha 1 bra skjermkort enn 2 middels??? har noen et alternativt oppset??? treger litt hjelp Lenke til kommentar
War Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Finnes mange oppsett på "Hjelp til kjøp/salg av PC" siden du skriver på. Men først må du avsløre hva du skal bruke pcen til. Og om du skal klokke eller bare ha et greit system som er god til spilling osv. Hint kan være: 2x 512 mb ram brikker / 3200@400MHz brikker vil være bra nok her. Med cl 2- 2.5 Socket 939 hovedkort uten SLI oppsett ,men ren pci-e 16 port/er 1 pci-e skjerkort. Socket 939 cpu Eget PCI lydkort er å annbefale En god spillmus av valgfritt merke "Razer" er jo berømmt .(med ledning) (Er du en ekte spiller, eller skal bli det, kjøp en mus med ledning) Endret 8. april 2005 av War Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Hvis du skal ha et SLI hovedkort, som det du har valgt, har du tre muligheter: 1. Du kjøper to grafikkort til SLI 2. Du kjøper først ett grafikkort, og ett til senere. 3. Du kjøper bare ett grafikkort La meg kommentere dem. 1 og 2. Her har du muligheten til å kjøpe 6600GT, 6800GT eller 6800Ultra i SLI. Det beste er utvilsomt Ultra, men det er også ekstremt dyrt. Det fleste ville si for dyrt. Valget står derfor for de fleste mellom 6800GT og 6600GT. Nå er det slik at to 6600GT i SLI yter omtrent det samme som 6800GT i SLI. Det er i og for seg et argument til å kjøpe ett 6800GT-kort istedenfor to 6600GT-kort. Det støyer mindre, og du vil ha muligheten til å oppgradere til ett til i SLI senere. På den annen side vil to 6600GT-kort koste deg et sted mellom 800,- og 1000,- mindre enn ett 6800GT-kort. Bare sjekk prisguiden her på HW: Det billigste 6800GT-kortet for PCI-e koster ca. 3400,-, mens to av de billigste 6600GT-kortene vil koste deg 2700,-. Jeg ville oppsummere det slik: Er du åpen for å betale minimum 5000,- for to skjemkort, gå for 6800GT. Hvis valget står mellom ett 6800GT og to 6600GT-kort, og hvis du ønsker å spare litt penger, kjøp to 6600GT-kort. Evt. ett først, og ett til senere. Hvis du kjøper ett om gangen, vil du kanskje også ha råd til 1GB minne nå. 3. Men hvis du bare skal ha ett kort, bør du kanskje vurdere å kjøpe et Nforce 4 Ultra.kort isteden, for eksmpel DFIs. Her kan du også vurdere det X800XL-grafikkortet du opprinnelig foreslo. Men dette fungerer altså ikke til SLI. Min prioritering ville være som følger: 1. Hvis du hart råd: to 6800GT-kort i SLI 2. Først ett 6600GT, deretter ett til i SLI når prisene synker litt 3. X800XL med Nforce 4 Ultra Edit: la meg tilføye at det kan by på tekniske problemer å kjøre SLI. Dette er for folk som synes det er gøy med litt teknisk fikling. Hvis du vil ha et enkelt og greit oppsett, kjøp heller Ultra enn SLI. Endret 8. april 2005 av bureaucrator Lenke til kommentar
War Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 1.8GHz cpu og 512 ram foreslo han i sin første post. Med disse tankene burde ikke 2x6800ultraSLI være neste på handlelista Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 har mer penger nå Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Tror jeg går for Hovedkort, cpu, 1 skjermkort og 1024 MB ram... noen forslag??? Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 kjøp 2 6800GT eller ultra kort Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Det kommer jo litt an på hvor mye du er villig til å betale. Men her er et forslag mange sikkert ville være enige i gir mye for pengene: Hovedkort: DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D 1200,- - Dette kortet har fått ekstremt gode karakterer i alle tester jeg har lest. Det er også andre her på forumet som kan skrive under på at dette er et veldig bra kort. Det gir også ekstreme overklokkingsmuligheter, og de kan du jo velge selv om du vil benytte deg av. Prosessor: Alt etter det du har råd til. Men allerede 3000+ for sokkel 939 skulle gi deg det du trenger. Jeg anbefaler deg å vente til Venice-prosessorene kommer. Du finner en test av en av disse hos X-bit-labs Det er særlig overklokkingspotensialet som er oppsiktsvekkende her. Selv vil jeg sannsynligvis kjøpe 3000+ modellen og overklokke den. Den vil kanskje koste 1300,- Minne: Skal du ha både bra og overklokkingsvennlig minne, kan du velge for eksempel OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB (2x512) Rev 2. Hvis du ikke skal overklokke, bør du være oppmerksom på at minnet er den delen av systemet som gir minst imiddelbar uttelling. Altså, du kan kjøpe billigere minne og ikke merke vesentlig forskjell i ytelsen. Skjermkort: Som sagt er det sannsynligvis X800XL-kortene som gir mest for pengene for tiden. Liste over kortene. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå