reallars Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Etter en liten nedlastings-mani (pcen sto på ganske mange timer i strekk for å laste ned noen linux-distroer) har jeg fått store problemer med den. Hvis den blir utsatt for litt stress (kopiere noe til min eksterne harddisk) vil explorer.exe bruke 100% av CPU (ser i Oppgavebehandling). Men problemet er at CPU-bruken ikke går ned igjen. Den blir værende på 100%, og jeg kan ikke gjøre annet enn å starte på nytt (alt går supertreigt). Lignende har også skjedd med Windows Media Player, maskinen klarer ikke lenger å se på film, det er blitt for krevende. Jeg har en HP-pc, dessverre, en HP Pavilion 7885, med Athlon 3000+, 512 MB RAM og en Seagate Barracuda 160 GB. OS er XP Pro. Jeg har byttet ut strømforsyningen (en 250 W med en 300W jeg hadde liggende). Tenkte at det ikke kom til å hjelpe, men ihvertfall ikke var til skade. Hva kan være problemet? Er det prosessoren som er røket eller er det et Windows-problem? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Det kan godt hende at det er et Windows problem. Har du søkt igjennom maskinen for virus og spyware problemer? Sånn "just in case" har jeg ville formatert maskinen, for og luke ut programvare feil. Søk litt på google etter samme feilsympomene, tror nok du finner noen som kanskje kan løse problemet ditt. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Prøv å sjekke om det er noen prosesser som kjører, som ikke skal være der. Avslutt dem og søk etter de. Se om du finner noe muffens. Lenke til kommentar
reallars Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Jeg har søkt igjennom alle prosessene på nettet, og finner ingen mistenkelige... Jeg har Ad-Aware, Spybot og eTrust Antivirus, og ingen av de finner noe galt. Jeg formaterte forresten for en måned siden... Dette minner meg egentlig om et problem jeg hadde i Win98 hvor explorer fåkket seg og eneste utvei var å formatere. Kanskje jeg blir nødt til det igjen. Den eneste mistenkelige prosessen jeg finner er jo explorer.exe som tar 100% av cpu. Lenke til kommentar
moray Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Du sier etter en liten nedlastnings-mani. Har du prøvd dette? Link Lenke til kommentar
reallars Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Det der kan være løsningen, kanskje... Skal prøve det når jeg kommer hjem. Takk! Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Dersom du har ferdig PC kan du ikke bare sende den inn til en skjekk? Lenke til kommentar
reallars Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Alt ordnet seg! Jeg fulgte morcans tips om at det kunne ha sammenheng med korrupte avi-filer. Jeg fant tilfeldigvis ut at én av filene mine var korrupt, og da jeg slettet den fungerte alt som et skudd igjen! Pcen ble som ny! Tusen takk, morcan! Det er så digg å løse problemer uten å formatere, modifisere registeret etc.!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå