Gå til innhold

Logitech Z-680 vs Z-5500

Anbefalte innlegg

Tenkte å bruke skatte pengene på noe fornuftig, og da bytte ut mitt gamle Creative 5.1 sett til 4-500 kroner, med noe bedre.

valget blir enten Logitechs Z-680 eller Z-5500.

Noen som har erfaringer, og hva er den store forskjellen? 5500 ser kulere ut, men 680 har jo hodetelefonutgang i fronten, noe som er praktisk. Men 680 er vel eldre også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gigaworks er og blir litt for dyrt. Og kjøpe brukt er noe jeg ikke her helt begeistret for, og du venter heller ikke til feriepengene kommer i slutten av juni.

Megaworks kan også være ett alternativ, men må si jeg bare har bra erfaringer med Logitech, og etter både bruk av mange mus, tastatur, ratt, gamepads mm så har jeg så å si bestemt meg for å bruke dem eksklusivt (høres litt dumt ut)

Lenke til kommentar
er vel fjortiss-Lan anlegg

Skulle likt å se folk dra det med seg rundt på lan.

Syns uttrykket "fjortiss" blir missbrukt altfor ofte, spesielt om produkter som blir veldig populære pga at de er bra til en rimelig pris.

Z-5500 er et kjempebra anlegg og du vil garantert bli fornøyd.

Lenke til kommentar
er vel fjortiss-Lan anlegg

Skulle likt å se folk dra det med seg rundt på lan.

Syns uttrykket "fjortiss" blir missbrukt altfor ofte, spesielt om produkter som blir veldig populære pga at de er bra til en rimelig pris.

Z-5500 er et kjempebra anlegg og du vil garantert bli fornøyd.

Må si meg svært enig der. Fjortis blir misbrukt en del.

Men uansett, Z-5500 er et kjempe anlegg. Jeg har Z-560, et litt eldre anlegg men det gir kjempe lyd og dette er forbedret og 5.1 (jeg har 4.1), du vil nok bli storfornøyd.

Lenke til kommentar

Har hatt Z-5500 en stund nå, kjøpte det for 3000,- i Sverige. Det beste kjøpet jeg noensinne har gjort når det gjelder pc utstyr til den prisen, glimmrende lyd.

At man personlig ikke liker det, gjør det vel ikke til et "fjortiss anlegg" ;)

Lenke til kommentar
er helt overdøvende bass på logitech...ubrukelig etter min oppfatning til alt annet enn battlefield...men men, er vel fjortiss-Lan anlegg

Er jo bare å trykke en knapp på fjernkontrollen til bassen er på et nivå man er fornøyd med.....

( som Marius_EV sier, skulle jeg også likt å se folk dra det med seg rundt på lan )

Har et selv, men syntes det var for svakt på mellomtoner.

Så jeg skaffet meg et overgangs filter fra høy til lav nivå. Og koblet en eldre stereo Denon forsterker med et par Dali høytalere i tillegg på front kanalene.

Synes lyden før jeg gjorde det sånn var overraskende god til en sum av 2895,-

Med Dali høytalerne i tillegg i front, ble lydbildet kraftig forbedret, og for min del duger det nå til hjemmekino annlegg.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Leste også en test av z-5500, så det blir det anlegget, takk for anbefalingene.

Når det kommer til bassen så går det meste ann å stille på i fra lydkort driverne, så det er ingen problemer, og mellom tonen sier seg selv siden det kun sitter ett element og ikke 2. Men til PC bruk blir det bra nok. Har 5 ordenlige høytallere liggende og trenger egentlig kun en skikkelig surround forsterker, men det bil bli litt dårlig plass på pulten til alt det.

Tror ikke dette er det store fjortis anlegget, tror prisen er litt stiv for det, husk at for fjortisene så er det mor eller far som betaler, og da må ting koste så lite som mulig.

Lenke til kommentar

HeI! Jeg har z-5500 og har prøvd z-680, lydforskjell er ikke så stor, men jeg vill si at bassen på logitech z-5500 er bedre og designet på logitech z-5500 er litt bedre. Forskjellen er bare 200-300kr så det er opp til deg om du vill ha litt kulere design og litt bedre bass. Jeg synes du burde kjøpe logitech z-5500.

mvh siemensboy

Lenke til kommentar

Først kom Z-680 så kom Z-5500 Digital

alså Z-5500 Digital eier Z-680 uansett hvordan man vrir på det ;)

Z-5500 har flere fordeler som å henge høytallerne på veggen osv..

THX godkjent, DTS 96/24, DTS, Dolby Digital....

PS: jeg har selv Z-5500 og den KICKER ASS! :p men husk å bruk Optisk eller coax ingang så da trenger du ikke alt det dere kabel styret med 3 kabler :)

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Først kom Z-680 så kom Z-5500 Digital

alså Z-5500 Digital eier Z-680 uansett hvordan man vrir på det ;)

Z-5500 har flere fordeler som å henge høytallerne på veggen osv..

THX godkjent, DTS 96/24, DTS, Dolby Digital....

PS: jeg har selv Z-5500 og den KICKER ASS! :p men husk å bruk Optisk eller coax ingang så da trenger du ikke alt det dere kabel styret med 3 kabler :)

kanskje det kicker for deg, men dette er ikke et høytalersett som kan måle seg med hifi anlegg! Og det med at du slipper 3 kabler det var vell litt dumt sagt, fordi alle 3 er samlet i en kabel og alle 3 skal i lydkortet. Og det er vell kablene til recirver og høytalerne som er lange. Z-680 kunne også henges på veggen så du vet det. Og apropo thx godkjent, bare blås i det! Thx kravene for pc høytalere er så slappa av at jeg blir kvalm. Men har du en Thx godkjent hjemmekino så snakker vi anlegg. (sikker på at logitech betaler for de thx merkene sine :p)

Lenke til kommentar

Nå må dere slutte å dra inn "hifi" hele tiden.

Det er snakk om et anlegg til 2800kr. Det å sammenligne det med anlegg til 10.00,-+ blir for dumt.

Du får ingen bedre anlegg til 2800kr uansett. Dessuten er Z-5500 mye bedre enn mange "hjemmekino anlegg" til 4000-6000kr.

Lenke til kommentar

Det er snakk om et anlegg til 2800kr. Det å sammenligne det med anlegg til 10.00,-+ blir for dumt.

Du får ingen bedre anlegg til 2800kr uansett. Dessuten er Z-5500 mye bedre enn mange "hjemmekino anlegg" til 4000-6000kr.

Å si at det er mye for pengene til 2800kr er jeg langt ifra sikker på. Z680 som jeg hadde en liten stund kjøpte jeg for 2600kr og det var kanskje verdt 1000kr pga dårlig lyd.

Hjemmekino behøver ikke koste mye og man får mye mer "trøkk" hvis man kjøper en Eltax AVR800 og noen Eltax høytalere med 2x10 og et horn.. Dette koster 3500kr eller noe rundt der og vil gi mer trøkk enn den "SYKE!!!!" 10" subben som logitech har ;)

Også kan du jo alltids kjøpe de Eltax (De går vell kanskje under navnet tagent) høytalerne så du får 5.0 og du trenger ikke alltid en sub. Testet oppsettet mitt uten sub og kan si at jeg ble meget positivt overasket. 4stk 8" som står i frontene gir mer nok av dypbass og mellombass når man tar med at rommet forsterker lave frekvenser. Jeg tok av spikes og da ble det vesentlig mer bass ,men den ble ikke så definert ,men det ristet når jeg skrudde på tester av bassboy (i love big speakers).

Når det er snakk om "syk sub!!" her så er det mellombassen som folk tror er bass. Mellombass er morsomt ,men dypbass er noe helt annet. Det er mellombassen du kjenner på brystkassa.

Lenke til kommentar
Og det med at du slipper 3 kabler det var vell litt dumt sagt, fordi alle 3 er samlet i en kabel og alle 3 skal i lydkortet.

Det er vel akkurat det du slipper med digital overføring. Kun en kabel (og ikke 3 ).

Og du slipper tap og støy som du, uansett kvalitet på kabler, får med analog.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Det koster ikke 10000kr++ Det holder med 3-4tusen, da er logitech ute for lengst!

Og jeg er ikke enig med det om at du ikke får noen anlegg som er bedre til 2800kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...