Gå til innhold

7200 vs. raptor i WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer ann på hvor mye spillet bruker harddisken under spilling, sjekk med HD lampen, hvis den blinker hele tiden så kan du kanskje merke minimalt med forskjell.

 

Men det er ikke noe forskjell slik at en hakker og den andre ikke. Tipper CPU, Minne og skjermkort har utrolig mye mer betydning.

Lenke til kommentar

Harddisken har mest å si når man loader nye ting i spillet, det legges så over i minnet hvor det blir brukt i spillet. De gangene Harddisken blir mest belastet re når du starter spillet og når du bruker f.eks. heartstone eller annen teleportering til en plass som allerede ikke er lastet inn.

Lenke til kommentar
Harddisken har mest å si når man loader nye ting i spillet, det legges så over i minnet hvor det blir brukt i spillet. De gangene Harddisken blir mest belastet re når du starter spillet og når du bruker f.eks. heartstone eller annen teleportering til en plass som allerede ikke er lastet inn.

ok skjønner. så ville dere anbefalt å slenge inn en raptor eller en vanlig? er bare internett og WoW det brukes til....

Lenke til kommentar

:!:

 

Det er mange fordeler med en Raptor disk

raskere boot

rasker oppstart av spill

raskere innstalering av O.S. og programmer

raskere på alt som krever mye disk arbeid.

 

Men om man mener man får mye ytelse for pengene 500,- - 1500,-

:hmm:

ja se det må bli opp til hver enkelt!

 

Jeg vil anbefale deg å hente en raptor disk, da har du en disk som du aldri vil få noe tull med. En annen ting er jo 5 års garantien ifra Western Digital

 

:yes:

Lenke til kommentar

Det spørs vel egentlig hvor mye kommunikasjon det er til serveren også. Hvis du laster nye ting fra serveren først vil du aldri få utnyttet hastigheten på en disk, da kan du ha en tusenogfjorten-hesters formel 1 motor som snurrer platene på 15-20k rpm, hjelper ikke det spor når disken må vente på nettverkskortet. ;)

 

Edit: Merk at dette er HVIS, jeg vet ikke oppbygningen til WoW når det gjelder server/klient-kommunikasjon kontra lasting til disk. Vil uansett anbefale en Raptor hvis du ellers har god råd, men hvis ikke er den ikke verdt prisen. :)

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar
Med mye minne er det liten vits i raptor til WoW (i alle fall slik jeg opplever det).

da vurderer jeg heller en stillegående HD i shuttlen min. spørsmålet blir vel om et x850XT kort inni der totalt gjør nytten av en stillegående HD bortkastet, og at jeg derfor bør ta en som yter bra istedenfor. ( er ikke helt villig til å legge ut 1000 kroner ekstra for en raptor)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...