GRendal Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 hei! merker jeg forskjell på en S-ata 7200rpm og en raptor i world of warcraft? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Det kommer ann på hvor mye spillet bruker harddisken under spilling, sjekk med HD lampen, hvis den blinker hele tiden så kan du kanskje merke minimalt med forskjell. Men det er ikke noe forskjell slik at en hakker og den andre ikke. Tipper CPU, Minne og skjermkort har utrolig mye mer betydning. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Til deres opplysning så er det slik at i WoW har Minne og Prosessorytelse mest å si. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Til deres opplysning så er det slik at i WoW har Minne og Prosessorytelse mest å si. flott, da kjøper jeg en 80gb sata til 500 kroner istedenfor en raptor til 1500 Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Hvilke effekter har egentlig raptor i foreksempel World of warcraft? loading til forskjellige områder o.l er et moment jeg kommer på. noen andre? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Skullte tro at 7200 hdd harddisk er mer enn nok, det er jo det såogsi alle som bruker det Og det er billigere. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Skullte tro at 7200 hdd harddisk er mer enn nok, det er jo det såogsi alle som bruker det Og det er billigere. men det var ikke spørsmålet ... Lenke til kommentar
toretors Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Harddisken har mest å si når man loader nye ting i spillet, det legges så over i minnet hvor det blir brukt i spillet. De gangene Harddisken blir mest belastet re når du starter spillet og når du bruker f.eks. heartstone eller annen teleportering til en plass som allerede ikke er lastet inn. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Harddisken har mest å si når man loader nye ting i spillet, det legges så over i minnet hvor det blir brukt i spillet. De gangene Harddisken blir mest belastet re når du starter spillet og når du bruker f.eks. heartstone eller annen teleportering til en plass som allerede ikke er lastet inn. ok skjønner. så ville dere anbefalt å slenge inn en raptor eller en vanlig? er bare internett og WoW det brukes til.... Lenke til kommentar
220Volt Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 :!: Det er mange fordeler med en Raptor disk raskere boot rasker oppstart av spill raskere innstalering av O.S. og programmer raskere på alt som krever mye disk arbeid. Men om man mener man får mye ytelse for pengene 500,- - 1500,- ja se det må bli opp til hver enkelt! Jeg vil anbefale deg å hente en raptor disk, da har du en disk som du aldri vil få noe tull med. En annen ting er jo 5 års garantien ifra Western Digital Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Skal du ha valutta for pengene så er det vel 200 GB som gir det, koster kun rett under 900 for S-ATA, og WD diskene der har også 5 år garanti, slik alle WD disker har. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Det spørs vel egentlig hvor mye kommunikasjon det er til serveren også. Hvis du laster nye ting fra serveren først vil du aldri få utnyttet hastigheten på en disk, da kan du ha en tusenogfjorten-hesters formel 1 motor som snurrer platene på 15-20k rpm, hjelper ikke det spor når disken må vente på nettverkskortet. Edit: Merk at dette er HVIS, jeg vet ikke oppbygningen til WoW når det gjelder server/klient-kommunikasjon kontra lasting til disk. Vil uansett anbefale en Raptor hvis du ellers har god råd, men hvis ikke er den ikke verdt prisen. Endret 9. april 2005 av Tacritan Lenke til kommentar
hainz Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Har du minimum 1gig ram, har hardisken veldig lite å si i wow. kun større operasjoner blir hardisken brukt maks 1 gang i timen. Etter min erfaring. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Har du minimum 1gig ram, har hardisken veldig lite å si i wow. kun større operasjoner blir hardisken brukt maks 1 gang i timen. Etter min erfaring. jeg har 2GB ram. dermed kanskje ikke? er alle de nyeste WD S-ata diskene utstyrt med FDB? Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Med mye minne er det liten vits i raptor til WoW (i alle fall slik jeg opplever det). Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Kjøp begge og samenlign. kan umulig se for meg at du angrer på å kjøpe en 7200rpm på grunn av ytelsen i wow. Når be wow en benchmark for harddisker? Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Med mye minne er det liten vits i raptor til WoW (i alle fall slik jeg opplever det). da vurderer jeg heller en stillegående HD i shuttlen min. spørsmålet blir vel om et x850XT kort inni der totalt gjør nytten av en stillegående HD bortkastet, og at jeg derfor bør ta en som yter bra istedenfor. ( er ikke helt villig til å legge ut 1000 kroner ekstra for en raptor) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 får du plass til ett x850xt kort i en shuttle da? har ikke de en kjøleløsning som tar opp en ekstra pci plass? Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 får du plass til ett x850xt kort i en shuttle da? har ikke de en kjøleløsning som tar opp en ekstra pci plass? går fint det er SN25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå