Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hjelp motoren kveles

qpeg

Anbefalte innlegg

hei!! moren min har en ford ka 97mod 1,3 l (vet at det ikke er noe bra bil) den begynte for to månder siden med at når du started den var den helt fin, men når du ga lit gass døde den ut. Eter mange forsøk med start og stopp kom den seg og var fin i flere dager.

etter en stund ble dette problemet værre og verre . nå kan den finne på å dø ut mens man kjører , men skjer mest før og etter den har kjørt lit.

det vises at problemet oppstår mest når dett regner , men også på fuktige dager uten regn.når det skjer virker det som den skal kveles(motoren går i utakt)og noen få ganger starter den ikke i hele tatt,men lar du den stå noen timer er den helt fin igjen.

Sist startet den døde ut ,startet,døde slik holt jeg på i 10min, plutseli akkurat som å skru på en knapp var den helt fine igjen.

vi har hadt den inne på ford 3 ganger og de har byttet bensinpumpen(så klart den dyreste delen) luft filter og plugger. Har også vasket bensintanken.

det som er at den er helt fin når den kommer inn på verkstedet og de klarer ikke å finne problemet og dette problemet begynner og bli seriøst dyrt.

er det noen som har en ide om hva dette kan være ?

det jeg tengker på er luftfordeleren eller pluggledningene, men har ikke noe erfaring med dette, så det hadde vært kjempekult om dere kunne kommet med noen tips som kan løse dette problemet.

Mvh qpeg :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det som bør sjekkes er alle bensinfilter, siler i tanken og slikt.

Hell ørlite rødsprit i tanken i stede for kondensfjerner..

Ellers.. kan det jo virke som om elektronikken ikke fungerer slik den skal, noe som blir påvirket av fuktighet og varme.. (siden du sier dette skjer etter litt kjøring)

Sjekk fordeler... er typisk sånn fukt/varme feil ting.. sjekk at fordeler lokket er tett og at det ikke er fukt inni.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...