Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Zyxel 650 bridget, fortsatt brannmur?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er en jeg kjenner som har et Zyxel modem. Tror det kjører i bridge mode, da default gateway i routeren/splitteren er samme som IP han har på nettet. Får uansett ikke kontakt med modemet. Er det mulig at brannmuren fortsatt er intakt i modemet? Han er avhengig av bli tilkoblet, fra wan, med telnet til utstyr han har i hjemmenettet, men får ikke kontakt. Port 23 i routeren er forwardet til rette lan ip, men ikke kontakt. Har prøvd å åpne andre porter, bare for å teste, og det funker fint. Ser fra Zyxel sine sider at du kan velge å blokkere trafikk på port 23, og jeg lurer på om dette også gjelder i bridge mode?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et Zyxel modem selv som er satt i bridge... Om jeg skal inn på boksen, så setter jeg ipen til pcen til 192.168.1.33. (Det første ipen dhcpen til boksen deler ut om den står i router mode.) Etter det er det bare å gå inn via en web brower på 192.168.1.1 eller telnet som du har tenkt!

 

Håper det funker! :thumbup:

 

Mvh Trond

Endret av PeR_FeKt
Lenke til kommentar

Bare av nyfikenhet...

 

Min søster har firstmile shdsl med et Zyxel modem/router..

Hun har hatt veldig mye problemer med forbindelsen..

 

Siden vi bor på forskjellige kanter av landet, og hun ikke er særlig datakyndig, så bruker jeg ett remote connection prog for å assistere henne..

 

Har forsøkt med konfig av routeren, nating osv, da har jeg sett at den kan settes i bridge mode...

 

Hva er forskjellen på router mode og bridge mode, og hva vil evt skje om jeg setter den i bridge mode?

Lenke til kommentar
Om du setter den i bridge mode vil pcen motta public ip adressen og ikkje routeren. Det vil si at alle porter og tjenester er tilgjengelig fra internett. Om du skjønner!  :p Men vil ikkje anbefale det uten en brannmur på pcen!

Akkurat, det ante meg at det var slik...Da tror jeg det er best for henne at den forblir i router mode..Begynner å bli litt lei av å "rydde" opp alskens adware osv i pc'n hennes,

 

Takk for svar... :thumbup:

Endret av Heia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...