madammim Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hei. Er en jeg kjenner som har et Zyxel modem. Tror det kjører i bridge mode, da default gateway i routeren/splitteren er samme som IP han har på nettet. Får uansett ikke kontakt med modemet. Er det mulig at brannmuren fortsatt er intakt i modemet? Han er avhengig av bli tilkoblet, fra wan, med telnet til utstyr han har i hjemmenettet, men får ikke kontakt. Port 23 i routeren er forwardet til rette lan ip, men ikke kontakt. Har prøvd å åpne andre porter, bare for å teste, og det funker fint. Ser fra Zyxel sine sider at du kan velge å blokkere trafikk på port 23, og jeg lurer på om dette også gjelder i bridge mode? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Er det virkelig ingen som vet noe? Lenke til kommentar
PeR_FeKt Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Har et Zyxel modem selv som er satt i bridge... Om jeg skal inn på boksen, så setter jeg ipen til pcen til 192.168.1.33. (Det første ipen dhcpen til boksen deler ut om den står i router mode.) Etter det er det bare å gå inn via en web brower på 192.168.1.1 eller telnet som du har tenkt! Håper det funker! Mvh Trond Endret 13. april 2005 av PeR_FeKt Lenke til kommentar
madammim Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Takk for svar! Skal få dette testet i morgen! Lenke til kommentar
Heia Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Bare av nyfikenhet... Min søster har firstmile shdsl med et Zyxel modem/router.. Hun har hatt veldig mye problemer med forbindelsen.. Siden vi bor på forskjellige kanter av landet, og hun ikke er særlig datakyndig, så bruker jeg ett remote connection prog for å assistere henne.. Har forsøkt med konfig av routeren, nating osv, da har jeg sett at den kan settes i bridge mode... Hva er forskjellen på router mode og bridge mode, og hva vil evt skje om jeg setter den i bridge mode? Lenke til kommentar
PeR_FeKt Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Om du setter den i bridge mode vil pcen motta public ip adressen og ikkje routeren. Det vil si at alle porter og tjenester er tilgjengelig fra internett. Om du skjønner! Men vil ikkje anbefale det uten en brannmur på pcen! Lenke til kommentar
Heia Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Om du setter den i bridge mode vil pcen motta public ip adressen og ikkje routeren. Det vil si at alle porter og tjenester er tilgjengelig fra internett. Om du skjønner! Men vil ikkje anbefale det uten en brannmur på pcen! Akkurat, det ante meg at det var slik...Da tror jeg det er best for henne at den forblir i router mode..Begynner å bli litt lei av å "rydde" opp alskens adware osv i pc'n hennes, Takk for svar... Endret 14. april 2005 av Heia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå