joenohr Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hei, Ble mye mas på meg i dag, men jeg har et siste spørsmål. Jeg skal som jeg nevnte i en tidligere POST at jeg forsøker å lagre IMEI til mobiltelefoner i en datbase. Problemet mitt er at variabelen som inneholder IMEIen føkker opp alt .. det kan nemlig virke som om den ikke klarer å holde på verdien til et tall på 15 siffer (IMEI er 15 siffer) Legger jeg f.x. inn i databasen følgende IMEI, 192929238383827, så lagres verdien 2147483647.. sånn er det for alle tall større enn X. Derfor antar jeg at det er størrelsen på tallet i forholdet til hva variabelen klarer som er problemet. Forslag til løsninger? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Bruk datatypen bigint (eller hva den nå heter) istedenfor valig integer. Lenke til kommentar
sldayo Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg anbefaler deg å lagre det som en streng, da tallet vil være for stort. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Problemet er sikkert at feltet i databasen er definert som en signed 32-bits int. Max verdi er da 2147483647, som du får. Det du kan gjøre, er å omdefinere datatypen til feltet til f.eks int64 eller "long integer" (kommer an på hvilken database du bruker). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå